ایکس باکس لایو گلد چیست
سید مسعود کاظمی

ایکس باکس لایو گلد و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

سید مسعود کاظمی 1 مهر 1401 7 دیدگاه
8,431 بازدید

امروزه سرویس‌های اشتراکی یک بخش جداناپذیر از بخش سرگرمی زندگی‌مان شده است. چه طرفدار فیلم و سریال باشیم چه اهل بازی‌های ویدئویی، بالاخره بعد از یک مقطعه‌ی زمانی ضرورت داشتن یک اکانت اشتراکی را حس خواهیم کرد. ایکس‌ باکس‌ لایو گلد سرویس اشتراکی کنسول ایکس باکس است که برای مشترکین این سرویس خدماتی چون اجازه تجربه آنلاین بازی‌ها، دسترسی به چند بازی رایگان هر ماه، تخفیف در فروشگاه و چندین خدمات دیگر را فراهم می‌کند. در ادامه تمامی نکات، نحوه خرید و فعال‌سازی این سرویس را به‌صورت مفصل توضیح خواهم داد. با پارسی گیم همراه باشید.

ایکس باکس لایو گلد چیست؟

Xbox Live شبکه‌ی اینترنتی تمامی سرویس‌های بازیِ مایکروسافت محسوب می‌شود. ایکس باکس لایو گلد نیز یکی از این اشتراک‌ها است مختص به کنسول‌های Xbox 360 و Xbox One است. این سرویس اشتراکی امکاناتی چون تجربه‌ی آنلاین بازی‌ها، دریافت بازی‌های رایگان هر ماه و تخفیف در فروشگاه ایکس باکس را برای مشترکین فراهم ساخته است. این اشتراک برای هر دو کنسول ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان هم‌اکنون در دسترس است.

سرویس اشتراکی ایکس باکس گلد لایو با پرداخت مبلغی ناچیز، خدمات گسترده و متنوعی از بازی‌های آنلاین گرفته تا امکان استفاده از صدها بازی به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا بتوانید دنیای بازی‌های ویدیویی را در دورانی که هزینه‌های بسیاری بر دوش شما گذاشته، با کمترین پرداخت گشت و گذار کرده و از آن لذت ببرید.

ایکس باکس لایو گلد

بازی‌های آنلاین

اگر اهل بازی‌های آنلاین هستید بدون هیچ تردیدی باید یکی از اشتراک‌های ایکس باکس لایو گلد را داشته باشید. تجربه‌ی آنلاین بازی‌ها بر کنسول‌‌های مایکروسافت بدون داشتن اشتراک ایکس باکس لایو گلد محال است. وقتی‌که بخواهید بازیِ را به‌صورت آنلاین تجربه کنید، پیغامی دریافت خواهید کرد که به شما می‌گوید باید اشتراک ایکس باکس لایو گلد داشته باشید.

بازی‌های رایگان ایکس باکس لایو گلد و تخفیف در فروشگاه مایکروسافت

مایکروسافت هرماه برای مشترکین ایکس باکس لایو گلد 4 بازی را به‌صورت رایگان در اختیار می‌گذارد. دو بازی برای ایکس باکس 360 و دو بازی برای ایکس باکس وان. به لطف قابلیت Backward Compatibility دارندگان ایکس باکس وان می‌توانند بازی‌های ایکس باکس 360 را نیز تجربه کنند. البته توقع بازی‌های بزرگ و بازی‌های که تازه عرضه‌شده است را نداشته باشید؛ اما بعد از 1 الی 2 سال احتمال رایگان شدن آن بازی‌ها نیز می‌رود.

تابه‌حال بازی‌های خوبی چون Tomb Raider، Hitman: Absolution، Dishonored، The Witcher 2: Assassins of Kings و بازی‌های خوبی دیگر به‌‌صورت رایگان برای مشترکین این سرویس در دسترس قرار گرفته است. این ماه نیز بازی‌های Portal Knights و Override: Mech City Brawl برای ایکس باکس وان و بازی‌های MX Unleashed و Red Faction 2 برای ایکس باکس 360 به‌صورت رایگان برای دارندگان این اشتراک در دسترس قرار گرفته است.

Xbox Live Gold

البته مشترکین باید این بازی‌ها را به‌ زودترین فرصت به اکانت ایکس باکس خود اضافه کنند در غیر آن مجبور خواهند بود بازی را خریداری کنند؛ اما وقتی بازی به اکانت اضافه شد می‌توان از آن تا ابد استفاده کرد. دارندگان ایکس باکس وان برای تجربه بازی‌ها حتماً باید اشتراکشان فعال باشد اما دارندگان ایکس باکس 360 می‌توانند بعد از اتمام اشتراک نیز از آن بازی‌های رایگان استفاده کنند.

در کنار بازی‌های رایگان، برای مشترکین ایکس باکس لایو گلد تخفیف‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته‌شده که می‌توانند بازی‌های مختلف را باقیمت ارزان‌تر خریداری کنند. البته بازی‌های بزرگ و تازه عرضه‌شده شامل این تخفیف نمی‌شود؛ مگر اینکه مدتی از عرضه آن‌ها گذشته باشد.

قیمت ایکس باکس لایو گلد

قیمت ایکس باکس لایو گلد یک ‌ماهه، سه ماهه و یک‌ساله

یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید ایکس باکس لایو گلد قیمت اشتراک‌های آن است. هرچقدر هم یک اشتراک امکانات خوبی داشته باشد، اگر قیمت آن مناسب نباشد، قطعاً ارزش خریدن را ندارد؛ اما در خصوص ایکس باکس لایو گلد قیمت‌ها مناسب هستند اما باید با روشی که بازی می‌کنید این اشتراک رو خریداری کنید.

بازیکن می‌تواند این اشتراک را با قیمت 10 دلار برای یک ماه، 25 دلار برای سه ماه و 60 دلار برای یک سال، خریداری کند. حالا اگر شما اکثر اوقات با دوستان به‌صورت آنلاین بازی می‌کنید، بسته‌ی یک ساله که 60 دلار است –5 دلار در ماه- بهترین گزینه است؛ و اگر قیمت آن برایتان مناسب نیست، می‌توانید از بسته‌ی سه ماهه که 25 دلار قیمت دارد -8.33 دلار در ماه- استفاده کنید. ولی اگر می‌خواهید بخش آنلاین یک بازی جدید را صرفاً تجربه کنید و چند روزی با دوستان بازی کنید، بسته یک‌ماهه با قیمت 10 دلار بهترین گزینه است.

اما اگر علاقه‌ی به بازی آنلاین ندارید و ترجیح می‌دهید بازی‌های بیشتر را به‌صورت آفلاین بازی کنید بازهم خرید این اشتراک گزینه‌ی مناسبی برایتان خواهد بود. ازآنجایی‌که هرماه حداقل 2 بازی را می‌توانید به‌صورت رایگان تجربه کنید خرید این اشتراک واقعاً گزینه‌ی خوبی است. اگر به بازی‌های آفلاین علاقه‌ی بیشتری دارید پیشنهاد می‌کنم بسته‌ی یک‌ساله که 60 دلار قیمت دارد را خریداری کنید.

اگر شما از دست گیمرها هستید که وقت زیادی را صرف بازی‌های مختلف نمی‌کنید و ترجیح می‌دهید فقط چند عنوان بزرگ‌سال را تجربه کنید، خرید اشتراک ایکس باکس لایو گلد اصلاً گزینه‌ی خوبی نیست. به‌خصوص اگر اهل بازی‌های آنلاین نباشید. چون مهم‌ترین مزیت این اشتراک بخش آنلاین و بازی‌های رایگان است؛ اما بازی‌هایی که به‌صورت رایگان قرار می‌گیرند هیچ‌وقت بازی‌های بزرگ و مهم آن سال نیستند. پس اگر دوست دارید فقط عناوین مهم و بزرگ‌سال را تجربه کنید و اهل بازی‌های آنلاین نیستید، بهتر است از خرید این اشتراک صرف‌نظر کنید.

چگونه ایکس باکس لایو گلد خریداری کنیم؟

برای خرید اشتراک ایکس باکس لایو گلد بهترین گزینه در ایران خرید گیفت‌‌کارت‌های مربوط به ایکس باکس لایو گلد است. ازآنجایی‌که خدمات بانکی چون PayPal در ایران در دسترس نیستند، فقط گزینه‌ی خرید گیفت‌کارت باقی می‌ماند. این گیفت‌کارت‌ها به ترتیب 10، 25 و 60 دلار هستند که از فروشگاه‌های بازی و کنسول می‌توانید خریداری کنید.

برخلاف پلی‌استیشن، شما می‌توانید از گیفت‌کارت‌های که برای تمامی ریجن‌ها فعال هستند، استفاده کنید.

ایکس باکس لایو گلد

چگونه ایکس باکس لایو گلد را فعال کنیم؟

برای فعال کردن ایکس باکس لایو گلد نیاز به اکانت Xbox و گیفت‌کارت ایکس باکس لایو گلد دارید. بعد از تهیه‌ی گیفت‌کارت وارد حساب خود شوید. در صفحه‌ی اصلی گزینه‌ی Store را انتخاب کرده بعد وارد بخش Games شوید. گزینه‌ی Use a Code را انتخاب کنید. اگر Kinect دارید می‌توانید با اسکن کد QR گیفت‌کارت را وارد کنید. در غیر آن کد 25 رقمی را وارد کنید.

چگونه ایکس باکس لایو گلد 48 ساعته رایگان را فعال کنیم ؟

برای فعال ساختن ایکس باکس لایو گلد 48 ساعته، دو راه وجود دارد. طریقه‌ی اول این است که به اکانت‌تان وارد شوید و از بخش خرید ایکس باکس لایو گلد این گزینه را انتخاب کنید؛ اما برای فعال‌سازی مایکروسافت اطلاعات کارت‌بانکی شما را خواهان است. ازآنجایی خدمات بانکی بین‌المللی چون PayPal در ایران در دسترس نیست از گزینه عملاً بی‌فایده است.

اما راه دوم بستگی به شانس شما دارد. در جعبه‌ی بعضی از بازی‌ها و کنسول‌های ایکس باکس، کُدی قرارگرفته می‌شود که با واردکردن آن می‌توانید از خدمات ایکس باکس لایو گلد به‌مدت 48 ساعت استفاده کنید. این نوع کارت‌ها نیز به فروش می‌رسد اما تعداد آن‌ها کم است و البته ارزش خرید ندارند.

مقایسه ایکس باکس لایو گلد با پلی‌استیشن پلاس

ایکس باکس لایو گلد و پلی ‌استیشن پلاس سرویس‌های اشتراکی مشابهی هستند اما سرویس‌دهی ایکس باکس لایو گلد نسبت به پلی‌استیشن پلاس برتری نسبی دارد. قیمت اشتراک هردو سرویس به ترتیب 10، 25 و 50 دلار هستند. بازی‌های که هرماه در فروشگاه تخفیف می‌خورند نیز تفاوت چندانی ندارد. در عملکرد وصل شدن به سرورهای بازی، ایکس باکس لایو گلد بازدهی نسبتاً بهتری دارد؛ اما پلی‌استیشن پلاس فقط دو بازی رایگان در ماه، آن‌هم فقط برای دارندگان پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار می‌دهد. این در حالی است که اشتراک ایکس باکس لایو گلد هر ماه 4 بازی رایگان در دسترس قرار می‌دهد که 2 بازی از آن‌ها برای کنسول ایکس باکس 360 و دو بازی دیگر برای ایکس باکس وان است. البته باقابلیت Backward Compatibility ایکس باکس وان می‌توان هر 4 بازی را روی این کنسول تجربه کرد.

پلی استیشن پلاس و ایکس‌باکس لایو گلد

از طرف دیگر مشترکین ایکس باکس لایو گلد می‌توانند بازی‌هایی که به‌صورت رایگان دریافت کرده‌اند را برای همیشه نگه‌ دارند. درحالی‌که پلی‌استیشن پلاس اجازه می‌دهد فقط یک سال بازی‌های رایگان را در اختیار داشته باشید؛ اما برای تجربه بازی‌های رایگان روی کنسول ایکس باکس وان حتماً باید ایکس باکس لایو گلد شما فعال باشد و اگر اشتراکتان به پایان‌ برسد قادر نخواهید بود از بازی‌های رایگان استفاده کنید؛ اما دارندگان ایکس باکس 360 می‌تواند بعد از اتمام اشتراک نیز از بازی‌های رایگانی که در اکانت خود اضافه کرده‌اند، استفاده کنند.

داشتن اشتراک ایکس باکس لایو گلد امروزه قطعاً یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. با خرید این اشتراک جدا از اینکه می‌توانید بازی‌های آنلاین را تجربه کنید، هر ماه چند بازی رایگان نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید به تجربه‌ی آن‌ها بپردازید. به لطف Backward Compatibility دارندگان ایکس باکس وان می‌توانند بازی‌های خوبِ کنسول ایکس باکس 360 را به‌صورت رایگان تجربه کنند. مشترکین با پرداخت 60 دلار در سال می‌توانند به بیش از 40 بازی در سال به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشند. داشتن اشتراک ایکس باکس لایو گلد یک امر ضروری محسوب می‌شود؛ مگر اینکه دوست داشته باشید فقط و فقط بازی‌های بزرگ‌سال را به‌صورت آفلاین تجربه کنید.

برای خرید گلد ایکس باکس به وب سایت وب گیفت مراجعه کنید.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چگونه ایکس باکس لایو گلد خریداری کنیم؟

برای خرید اشتراک ایکس باکس لایو گلد بهترین گزینه در ایران خرید گیفت‌‌کارت‌های مربوط به ایکس باکس لایو گلد است. ازآنجایی‌که خدمات بانکی چون PayPal در ایران در دسترس نیستند، فقط گزینه‌ی خرید گیفت‌کارت باقی می‌ماند. این گیفت‌کارت‌ها به ترتیب 10، 25 و 60 دلار هستند که از فروشگاه‌های بازی و کنسول می‌توانید خریداری کنید.

۱
قیمت ایکس باکس لایو گلد یک ‌ماهه، سه ماهه و یک‌ساله چقدر است؟

بازیکن می‌تواند این اشتراک را با قیمت 10 دلار برای یک ماه، 25 دلار برای سه ماه و 60 دلار برای یک سال، خریداری کند.

۲
چگونه ایکس باکس لایو گلد را فعال کنیم؟

برای فعال کردن ایکس باکس لایو گلد نیاز به اکانت Xbox و گیفت‌کارت ایکس باکس لایو گلد دارید. بعد از تهیه‌ی گیفت‌کارت وارد حساب خود شوید. در صفحه‌ی اصلی گزینه‌ی Store را انتخاب کرده بعد وارد بخش Games شوید. گزینه‌ی Use a Code را انتخاب کنید. اگر Kinect دارید می‌توانید با اسکن کد QR گیفت‌کارت را وارد کنید. در غیر آن کد 25 رقمی را وارد کنید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    امیررضا

    مهمان

    سلام . آیا این سرویس بر روی xbox one all digital قابل اجرا هست و میشه بازی آنلاین انجام داد ؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ارمین

    مهمان

    سلام من اگه کالاف دیوتی وارزون یا فورتنایت رو بریزم حتما اشتراک لایو گلد میخاد روی ایکس باکس وان اس

    پاسخ دهید
  • Avatar

    MahYaR

    مهمان

    سلام
    فرق گیم پس با ایکس باکس لایو گلد چیه؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیا ر در پاسخ به MahYaR

      مهمان

      ایکس باکس لایو گلد برای انلاین بازی کردنه یعنی به غیر از بازی انلاین هیچی نمیتونی بازی کنی

  • Avatar

    مهدیا ر

    مهمان

    سلام مثلا من میتونم با سرویس لایو گلد بریم استارتر پک در فورتنایت بخریم به صورت رایگان

    پاسخ دهید
    • Avatar

      حمید در پاسخ به مهدیا ر

      مهمان

      خیر شما با سرویس لایو گلد فقط می توانید بازی آنلاین کنید

  • Avatar

    AMIN

    مهمان

    با فلش نمیشه بازی ریخت رو ایکس باکسی جی تگ نیست؟

    پاسخ دهید