پلی استیشن 5
مهدی ملکی

پلی استیشن 5 در زمان عرضه از حافظه‌ های جانبی پشتیبانی نمی‌کند

مهدی ملکی 20 آبان 1399 بدون دیدگاه
364 بازدید

با شروع هر نسل، اشتیاق وصف ناپذیری به سوی تولیدکنندگان سرایز می‌شود و اشتباهاتی هر چند کوچک، می‌تواند تجربه بازیکنان را دگرگون کند. به همین دلایل مراحل توسعه محصولات دیجیتال هرگز پایان نمی‌یابد و هر ثانیه از وقت توسعه‌دهندگان صرف بهبود مشکلات پیشرو و معرفی قابلیت‌های جدید می‌شود. گاهی مراحل پیش از عرضه یک محصول چنان طولانی و طاقت‌فرسا می‌شود که مشکلات کوچک به کلی رنگ می‌بازد و برطرف کردن آن‌ها به زمانی دیگر موکول می‌شود.

وب‌سایت Digital Foundry گزارش کرده است که بازی‌های نسل بعدی برنامه‌ریزی‌شده برای کنسول پلی استیشن 5 قابل بازی روی حافظه اکسترنال نیستند و در حال حاضر گزینه‌ای برای انتقال و نصب این بازی ها در حافظه‌‌های جانبی را ندارد. پس تنها گزینه موجود برای آزاد کردن فضای بیشتر، حذف بازی‌های موجود خواهد بود.

بسیار سخت است که از عدم وجود چنین قابلیتی دفاع کرد، چرا که حافظه داخلی پلی استیشن 5 دارای 667 گیگابایت فضای قابل استفاده است و در ابتدا از حافظه‌های قابل ارتقای SSD پشتیبانی نمی‌کند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این ویژگی در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر اما پشتیبانی‌های پیشین سونی از PS4 احتمال عرضه این قابلیت را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که تائید شده Xbox Series X جدا از اجرای بازی‌های موجود بر روی حافظه داخلی، از حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کند. بر خلاف PS5، کنسول Xbox Series X می‌تواند بازی‌ها را بین حافظه‌های SSD نیز جابه‌جا کند.

با توجه به مانور تبلیغاتی سونی روی حافظه SSD خود و هایپ ایجاد شده پیرامون آن، بعید است که ویژگی‌های مربوط به این حافظه‌ها توسعه نیابد. در حال حاضر سونی برنامه‌‌های پس از عرضه PS5 مشخص نکرده و باید منتظر واکنش‌های بعدی سونی ماند. در آخرین اقدام،‌ صفحه پرسش و پاسخ مربوط به ویژگی‌های کنسول نسل بعدی سونی روی وبلاگ رسمی آن قرارگرفته است. برای اخبار و اطلاعیه‌های پیشرو، پارسی‌گیم را دنبال کنید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.