Final Fantasy 14
مبین نعمت‌اللهی

بازی Final Fantasy 14 با چراغ سبز اسکوئر انیکس برای ایکس باکس منتشر می‌شود

مبین نعمت‌اللهی 27 مهر 1400 بدون دیدگاه
309 بازدید

یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های فرنچایز فاینال فانتزی را می‌توان بازی Final Fantasy 14 معرفی کرد. اثری MMORPG که درواقع المان‌های یک بازی چندنفره آنلاین را در قالب ژانر نقش‌آفرینی ارائه می‌کند. بعد از گذشت نزدیک به 10 سال از انتشار نسخه‌ی XIV، خبرها از انتشار این بازی بر روی ایکس باکس حکایت دارند.

بازی Final Fantasy 14 که با جمع‌آوری بیش از 24 میلیون بازیکن در سرتاسر جهان، به‌عنوان سودآورترین نسخه در تاریخ مجموعه بازی‌های فاینال فانتزی شناخته می‌شود، تا پیش از آن بر روی پلی استیشن و رایانه‌های شخصی عرضه شده بود. این بازی که بر سر جنگ‌های انحصارطلبانه‌ی سونی و مایکروسافت روانه‌ی کنسول‌های خانگی Xbox نشد، قرار است سرانجام اخبار خوبی را خطاب دارندگان کنسول‌های ایکس باکس مخابره کند.

اخیرا کارگردان و تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 14، آقای ناوکی یوشیدا در مصاحبه‌ی اخیر خود با منبع Easy Allies به گفت‌و‌گو‌های مثبت با مایکروسافت بر سر انتشار این بازی بر روی کنسول‌های ایکس باکس پرداخت. آقای یوشیدا در این مصاحبه که زمان‌بندی مناسب را اصلی‌ترین عامل در انتشار بازی قلمداد کرد، اظهار داشت:

هر زمان که چیز تکراری را به زبان می‌آورم احساس بدی پیدا می‌کنم. ما همچنان با مایکروسافت در حال مذاکره هستیم و خوشبختانه بحث‌های مطرح شده با لحنی مثبت و آرام جلو می‌رود. نمی‌خواهم به‌وضوح بگویم که خبری از نسخه‌های ایکس باکس نخواهد بود، اما امیدوارم که بروزرسانی‌‌های جدیدی را در همین رابطه با بازی‌کنندگان به اشتراک بگذارم. من باور دارم که جزئیات فراوانی وجود دارد که مردم راجب آن‌ها کنجکاور هستند و از طرفی دیگر، اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد تا من آن‌ها را با بازی‌کنندگان به اشتراک بگذارم، اما راستش کمی می‌ترسم که این جزئیات را در‌اختیار عموم قرار بدهم. بنابراین تا زمانی که موقعیتی مناسب از راه برسد… اطمینان دارم که آن موقعیت فرا خواهد رسید و اگر کمی دندان بر روی جگر بگذارید، همه‌چیز فوق‌العاده پیش خواهد رفت.

Final Fantasy Endwalker

بسته‌الحاقی Endwalker خط‌داستانی بازی را طولانی‌‌ می‌کند

به‌نطر می‌رسد زمان‌بندی، بزرگ‌ترین مانع بر سر انتشار بازی بر روی کنسول‌های ایکس باکس باشد. چندی‌پیش، آقای یوشیدا در گفت‌و‌گو با وب‌سایت خبری VG247 اشاره کرده بود که لزوما هیچ مانعی در انتقال بازی بر روی کنسول‌های مایکروسافت وجود ندارد و تنها سد حاضر، پیدا کردن زمانی مناسب برای انتشار FF XIV خواهد بود.

بدیهی است که با انتشار بسته‌الحاقی Endwalker برای یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های ژانر MMORPG، زمان انتشار بازی فاینال فانتزی 14 بر روی کنسول‌های ایکس باکس با تاخیر توام شود. همکاری مایکروسافت با شرکت اسکوئر انیکس و توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان شرق آسیا را می‌توان به فال نیک گرفت و همین امر قدمی مثبت در تداوم موفقیت فروش کنسول Xbox Series X در‌ ژاپن خواهد بود. به نقل از منابع نزدیک به مایکروسافت، پرچمدار نسل جدید کنسول‌های ایکس باکس موفق به ثبت فروش 100 هزار کنسول در این کشور شده است.

با تمام این گفته‌ها، جدیدترین نسخه از فرنچایز دوست‌داشتنی فاینال فانتزی که همانند رسوم گذشته به‌صورت اعداد رومی نام‌گذاری شده و Final Fantasy 16 نام دارد، تحت‌انحصار کنسول پلی استیشن 5 خواهد بود.

لازم به ذکر است بازی ‌Final Fantasy 14 هم‌اکنون بر روی پلی استیشن و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.