PlayStation-5-Ports
یحیی رحیمی

سونی: طراحی خاص سیستم خنک‌کننده پلی استیشن 5 دلیل بزرگ بودن کنسول است

یحیی رحیمی 24 مهر 1399 بدون دیدگاه
355 بازدید

کنسول پلی استیشن 5 طراحی عجیبی دارد و نسبت به مدل‌های پیشین بزرگ‌تر است. بر اساس اندازه‌های اعلام‌شده، این بزرگ‌ترین کنسول تاریخ پلی استیشن است و ویدیو منتشرشده از جداسازی قطعات کنسول هم این نکته را تائید کرد. مشخص است که با یک دستگاه بزرگ سروکار داریم اما دلیل این اندازه چه می‌تواند باشد؟

Otori Yasuhiro، مدیر بخش فنی و طراح سیستم دفع گرمای کنسول پلی استیشن 5، در گفتگو با Nikkei’s Xtech از دلیل انتخاب چنین طراحی گفته است. یوشیرو گفته که اندازه بزرگ سیستم خنک‌کننده کنسول، دلیل اندازه بزرگ پلی استیشن 5 است. سونی به دنبال کاهش اندازه کنسول بوده اما آن موقع باید دو فن کوچک را انتخاب می‌کرد که به دلایل مختلفی، هزینه ساخت کنسول افزایش می‌یافت و فروش آن باقیمت 500 دلار امکان‌پذیر نبود.

می‌توانستیم که کنسول PlayStation 5 را کوچک‌تر بسازیم. برای نمونه دو فن خنک‌کننده کوچک را استفاده می‌کردیم، یکی در قسمت جلو و دیگری در قسمت پشت و اندازه کنسول کاهش جدی می‌یافت. واضح است که به کار بردن دو فن، هزینه‌های ساخت را بالا می‌رود و جدا از آن، کنترل عملکرد دو فن هم بسیار سخت‌تر از کنترل یک فن است. ما تصمیم گرفتیم که هر دو سمت برد اصلی را با یک فن بزرگ خنک‌کنیم.

گزارش‌های قبلی از سرمایه‌گذاری سونی به‌منظور ساخت یک سیستم خنک‌کننده گران‌قیمت خبر می‌دادند و صحبت یوشیرو با آن گزارش‌ها هم‌خوانی جدی دارد. مایکل پچتر از قیمت تولید بالای پلی استیشن 5 گفته و اینکه مدل دیجیتال باقیمت 450 دلار، سودی ندارد. سیستم خنک‌کننده PlayStation 5 بر اساس گفته چندین استریمر ژاپنی، کارآمد است و نویز زیادی تولید نمی‌کند. نظر شما در مورد اندازه کنسول سونی چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.