Abandoned
علی رحمانیان

بازی سبک بقای Abandoned به‌صورت انحصاری برای PS5 معرفی شد

علی رحمانیان 21 فروردین 1400 بدون دیدگاه
460 بازدید

اثرهای بزرگی چون No Man’s Sky و Valheim بازی‌های سبک بقایی هستند که امروزه توجه بسیاری از بازیکنان سراسر جهان را به خود جلب کرده‌اند، درحالی‌که سونی در گوشه‌ی دیگر بازی Abandoned را معرفی نموده که قرار است در سال جاری به‌صورت انحصاری برای کنسول PS5 عرضه شود. استودیوی هلندی Blue Box وعده می‌دهد که Abandoned «یک بازی سینماتیک، شوتر اول شخص و در سبک ترس و بقا است که در یک محیط جهان باز بسیار پر جزئیات جریان دارد». بااینکه بازی هنوز در مراحل ابتدایی ساختش قرار دارد، ولی تریلر منتشرشده نشان می‌دهد که Abandoned ازلحاظ جنبه‌های گرافیکی و جلوه‌های بصری در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

درباره‌ی داستان Abandoned در بلاگ رسمی پلی استیشن این‌گونه آمده است: «داستان بازی حول فردی به نام Jason Longfield می‌چرخد که ناگهان در جنگل عجیبی بیدار می‌شود، درحالی‌که تنهاست و به یاد ندارد که چگونه سر ازآنجا درآورده است. جیسون بعدها می‌فهمد که گروگان گرفته‌شده و به خاطر اهداف پلیدی به این جنگل کشانده شده است. جیسون در ادامه برای بقای خود می‌جنگد و هدف اصلی او فرار کردن است».

Abandoned تمرکز زیادی بر روی واقعیت‌گرایی جهان خود دارد پس هر کاری که در آن انجام دهید، عواقبی را در پی خواهد داشت. Hasan Kahraman، کارگردان بازی می‌گوید: «اگر جیسون بعد از دویدن یا ترس زیاد نفس کم بیاورد، این موضوع در کاهش دقت تیراندازی او تأثیر می‌گذارد. برخلاف بازی‌های اکشن تیراندازی دیگر، اسلحه‌های Abandoned به طرز واقع‌گرایانه‌ای کند هستند. شما باید تدبیر داشته باشید تا زنده بمانید».

Abandoned به‌عنوان یک بازی انحصاری PS5 به‌صورت تمام و کمال از ویژگی‌هایی چون کنترلر دوال سنس و قابلیت صدای سه بعدی پشتیبانی می‌کند. «تیم ما هنوز دارد روی قابلیت‌های مختلف PS5 کار می‌کند و تابه‌حال هم پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشتیم. پلی استیشن 5 به ما این اجازه را می‌دهد که موشن کپچرهای باکیفیتی را پردازش کنیم که همه با نرخ فریم 60 و رزولوشن 4K اجرا می‌شوند».

همزمان با معرفی Abandoned، شایعات زیادی به گوش می‌خوردند مبنی بر اینکه هیدئو کوجیما، بازی‌ساز مطرح ژاپنی به‌صورت مخفیانه روی توسعه‌ی این بازی کار می‌کند، به خاطر همین سازندگان امروز خاطرنشان کردند که کوجیما هیچ دستی در ساخت این بازی ندارد. هنوز چیزهای زیادی از Abandoned مثل تاریخ انتشار دقیق آن را نمی‌دانیم ولی به‌زودی جزئیات بیشتری از این بازی منتشر خواهند شد.

منبع: PushSquare

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.