یحیی رحیمی

نگرانی ژاپنی‌ها از تغییرات دسته بازی پلی استیشن 5

یحیی رحیمی 14 مهر 1399 بدون دیدگاه
512 بازدید

سونی دیروز یک رویداد با دعوت چندین وب‌سایت خبری و یوتیوبر معروف برگزار کرد که جزئیاتی از کنسول پلی استیشن 5 را مشخص کرد. یکی از تغییرات که باعث نگرانی ژاپنی‌ها و آسیایی‌ها شد، تغییر دکمه‌ی تائید منو به‌جای O به X است که در ژاپن برعکس تمام کشورهای دیگر است.

مطمئنم همه با ورود به منوی پلی استیشن از دکمه X برای تائید استفاده می‌کنند و کسی به این نکته توجه نکرده است اما نکته جالب آن است که در آسیای شرقی و کشور ژاپن، از دکمه O برای این کار استفاده می‌شود. حتی در Nintendo Switch، عمل تائید توسط دکمه A انجام می‌شود که آن دکمه هم دقیقاً در جای دکمه O قرار دارد و ژاپنی‌ها عادت کرده‌اند که O را فشار دهند.

این موضوع ریشه در فرهنگ و زبان ژاپنی‌ها دارد زیرا که X در این فرهنگ به معنی اشتباه و خیر است و O به‌عنوان درست و تائید است. اگر تابه‌حال به شخصیت‌های انیمه یا مانگا ها دقت کرده باشید، نتیجه دانش آموزان و دانشجویان توسط این دو حرف تعیین می‌شود. تغییر این روند باعث سردرگمی آسیایی‌ها شده و نگرانی‌هایی در این مورد پیش‌آمده است. در غرب همه‌چیز فرق دارد و حتی کنسول ایکس باکس هم از دکمه A استفاده می‌کند که دقیقاً در جای X دسته بازی پلی استیشن قرار دارد.

سخنگوی پلی استیشن با تائید خبر، گفته که تمامی مناطق آسیایی ازجمله ژاپن شامل تغییر انجام‌گرفته خواهند بود و عمل تائید در منوهای پلی استیشن 5 با دکمه X انجام می‌شود اما در مورد بازی‌ها اجباری وجود ندارد. بسیاری از بازیکنان ژاپنی، نگرانی خود را در این مورد بروز داده و گفته‌اند که تغییر انجام‌گرفته باعث سردرگمی می‌شود. تعدادی از گیمرهای ژاپنی هم از تغییر پشتیبانی کرده و آن را برای اتحاد کاربران لازم دانسته‌اند.

نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.