یحیی رحیمی

تیم توسعه God of War از یک قایق کارتنی برای خلق تصویر سه‌بعدی بازی استفاده کرده است

یحیی رحیمی 4 شهریور 1397 بدون دیدگاه
1,615 بازدید

God of War یک موفقیت عظیم برای سونی بود. بازخوردهای مثبت از سوی بازیکنان و منتقدان و همچنین فروش فوق‌العاده آن، مهر تأییدی بر این موضوع بود. توسعه چنین بازی‌هایی دستخوش مشکلات زیادی است و یکی از مشکلات God of War، قایقی بوده است که کریتوس از آن استفاده کرده است. برای حل مشکلات طراحی، تیم توسعه Santa Monica Studio یک قایق کارتنی با اندازه واقعی را ساخته‌اند.

Dean Rymer که طراح اصلی مبارزات بازی است، پست جدیدی در وبلاگ پلی‌استیشن منتشر کرده است. او جزئیاتی از نحوه ساخت و توسعه قایق مورداستفاده کریتوس بیان کرده است. به نظر می‌رسد که مشکلات فنی زیادی در این مورد وجود داشته است. یکی از این مشکلات نحوه نگه‌داشتن قایق و پیاده شدن از آن بوده است. استفاده از جعبه‌های کارتنی برای خلق یک مدل از این قایق خنده‌دار است.

تیم توسعه تصمیم گرفتند که قایق کریتوس، تنها یک نفره باشد و کریتوس نیز قایق را با یک پارو به جلو براند. هنگامی‌که کار به تهیه تصاویر سه‌بعدی رسید، انیمیشن‌ها نیاز به یک کاراکتر در مدل واقعی داشت. این موضوع مشکل بزرگی بود و تیم توسعه را مشغول خود ساخت. همان‌طور که در عکس می‌بینید، یک قایق کارتنی با اندازه واقعی ساخته شد و اجازه ضبط انیمیشن‌ها و Motion Capture ها را داد.

مشکل بعدی نیز تغییر مناسب این داده‌ها برای استفاده درست در بازی بوده است. Rymer در این مورد گفت:

یکی از چالش‌های اصلی ساخت قایق تک پارویی، تصویربرداری انیمیشن‌های موردنیاز بود. هر زمان که پاروی سمت چپ حرکت می‌کرد، قایق و کریتوس نیز با آن جلو می‌رفت. حالت‌هایی چون چرخش، رفتن به جلو، رفتن به عقب و دور زدن نیاز به انیمیشن‌های جداگانه داشت.
علاوه بر این‌ها، نیاز به داده‌های دقیقی برای چرخش درست قایق از چپ به راست داشتیم. بر اساس جایی که کریتوس هنگام پارو زدن قرار داشت، من پنجره‌های زمانی را مشخص کردم که اجازه رفتن از گوشه‌ای به گوشه دیگر را می‌داد. کیفیت و سرعت انتقال دستورهای بازیکن به قایق، یکی از آن جزئیات ریزی است که من به آن افتخار می‌کنم.

به‌تازگی New Game+ بازی نیز معرفی‌شده است و قرار است به‌زودی برای بازیکنان God of War منتشر شود. اگر God of War را بازی نکرده‌اید، هر چه زودتر این عنوان به‌یادماندنی را تجربه کنید.

منبع: US Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.