EA-Bethesda
یحیی رحیمی

شرکت EA علاقه مند به خرید Bethesda و ZeniMax بوده است

یحیی رحیمی 8 مهر 1399 بدون دیدگاه
287 بازدید

خرید شرکت ZeniMax توسط مایکروسافت باعث انتشار خبرهای جالبی در مورد اقدامات اخیر این شرکت در زمینه همکاری با دیگر ناشران و کمپانی‌های دیگر شده است؛ برای نمونه سونی به دنبال انحصاری کردن بازی Starfield برای کنسول پلی استیشن 5 بوده اما خرید بتسدا توسط ردموندی ها، تلاش‌های سونی را متوقف کرده است. شبکه خبری بلومبرگ ادعا کرده که کمپانی EA علاقه‌مند به خرید شرکت Bethesda بوده اما این اتفاق نیفتاده است.

پیوستن استودیوهای بتسدا به Xbox Game Studios قطعاً یکی از بزرگ‌ترین بمب‌های خبری بود که در چند سال اخیر در صنعت بازی‌های ویدیویی شنیده‌ایم. یکی از انتقادات در مورد کنسول‌های مایکروسافت، نبود بازی‌های انحصاری و استودیوهای پرطرفدار بود که به دست آوردن مالکیت بتسدا، می‌تواند انتقادات را خاموش کند و آینده خوبی برای برند ایکس باکس بسازد. اگرچه این خبر باعث شکه شدن تمامی طرفداران بازی‌های ویدیویی شد اما مایکروسافت تنها مشتری شرکت ZeniMax نبوده است.

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، شرکت EA به خرید و به دست آوردن مالکیت ZeniMax که کمپانی مادر شرکت Bethesda است بسیار نزدیک بوده و حتی بحث‌هایی در مورد به دست آوردن حق امتیاز فرانچایزهای بتسدا هم صورت گرفته بود اما قرارداد نهایی هیچ‌گاه به امضاء نرسید. کمپانی EA بیشتر به ساخت بازی‌های مولتی پلیر و سرویس محور می‌پردازد و عجیب است که به دنبال خرید یک استودیو با کاتالوگ عظیمی از بازی‌ها و فرانچایزهای داستانی بوده است.

بسیاری باور دارند که خرید بتسدا توسط EA، نتیجه خوبی برای طرفداران بازی به دنبال نداشت زیرا که هدف اصلی این شرکت از خرید، کسب سود از بخش آنلاین است. اخیراً Electronic Arts به‌عنوان یکی از مشتریان شرکت WB Games هم اعلام‌شده اما AT&T که کمپانی مادر WB Games است، از خرید استودیوها و بازی‌های تحت مالکیتش صرف‌نظر کرده است.

شرکت EA فرانچایزهای بسیار محبوبی در اختیار دارد که مدت‌هاست هیچ دنباله‌ای برای آن‌ها نساخته است. ازجمله این فرانچایزها می‌توان به Command & Conquer، Mirror’s Edge و Medal of Honor اشاره کرد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.