خریداری الکترونیک آرتز
محمد صادق شجاعی

احتمال خریداری الکترونیک آرتز توسط یک شرکت بزرگ وجود دارد

محمد صادق شجاعی 5 بهمن 1400 بدون دیدگاه
201 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، رسانه Financial Times گزارشی منتشر کرده که با استناد به آن، الکترونیک آرتز شرکت بعدی‌ای است که در صف خریداری احتمالی توسط یکی از اعضای بزرگ حوزه فناوری قرار دارد.

خریداری و در اختیار گرفتن مالکیت شرکت‌های بزرگ و کوچک توسط غول‌های IT امری عادی و مرسوم است. در تازه‌ترین این دست اقدامات، مایکروسافت با پرداخت مبلغی هنگفت اکتیویژن بلیزارد را به مالکیت خود در آورد. با این حساب گران‌ترین قرارداد تاریخ صنعت ویدیو گیم با مبلغ 69 میلیارد دلار به ثبت رسید. با این وجود به نظر نمی‌رسد که روند خریداری شرکت‌ها به پایان متوقف شده باشد. به همین دلیل هر روز باید منتظر اخباری باشیم که از مالکیت شرکت‌های بزرگ بر فعالین اصلی بازار بازی‌های ویدیویی خبر می‌دهند.

با استناد به گزارشی که رسانه Financial Times منتشر کرده، احتمال دارد که شرکت EA به زودی توسط شرکت‌هایی از جمله مایکروسافت، گوگل، اپل، متا یا سونی خریداری و تحت مالکیت آن‌ها قرار بگیرد. ارزش شرکت الکترونیک آرتز برابر با 38 میلیارد دلار است. همچنین شرکت مذکور حضور پر‌رنگی در فضای موبایل داشته که به این واسطه می‌تواند گزینه‌ای منطقی برای خریداری باشد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که آیا شرکت Electronic Arts علاقه‌ای به خریداری شدن توسط یک شرکت بزرگ دارد یا خیر.

خریداری الکترونیک آرتز

سرویس اشتراکی الکترونیک آرتز با نام EA Play شناخته می‌شود

نکته حائز اهمیت این بوده که در حال حاضر خریداری شرکت EA توسط یکی از غول‌های فناوری، در حد حدس و گمان است. در شرایط کنونی بعید است که شرکت سونی باری دیگر هزینه کرده و الکترونیک آرتز را خریداری کند. همچنین با توجه هزینه بالایی که مایکروسافت برای خریداری شرکت Activision Blizzard پرداخت کرده، احتمال در اختیار گرفتن مالکیت شرکت Electronic Arts نزدیک به صفر است.

نظر شما در مورد احتمال خریداری الکترونیک آرتز توسط یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری و ویدیو گیم چیست؟ آیا این امر به پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی کمک خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.