گیفت ‌کارت‌ پلی ‌استیشن و هر آنچه باید در مورد آن بدانید
سید مسعود کاظمی

گیفت ‌کارت‌ پلی ‌استیشن و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

سید مسعود کاظمی 5 مهر 1401 بدون دیدگاه
1,876 بازدید

استفاده از گیفت ‌کارت‌ها تنها راه خرید آنلاین بازی‌ها و خرید اشتراک سرویس‌ها در ایران محسوب می‌شوند. با خرید و واردکردن کد گیفت‌کارت کاربر می‌تواند از پولی که به اکانت PSN خود اضافه می‌کند به‌صورت آنلاین از فروشگاه پلی‌استیشن خرید کند. در این مطلب درباره گیفت‌کارت پلی‌استیشن، نحوه خرید و استفاده از آن به‌صورت مفصل توضیحات ارائه خواهیم داد. با پارسی ‌گیم همراه باشید.

گیفت‌ کارت پلی ‌استیشن چیست ؟

گیفت‌ کارت پلی ‌استیشن یک کارت اعتباری مخصوص شبکه‌ی سونی است که با واردکردن کد درج شده در آن، می‌توانید به حساب PSN خود پول اضافه کنید. گیفت‌کارت‌های پلی‌استیشن قیمت‌های مختلفی دارند؛ قیمت گیفت‌کارت‌ها به ترتیب 10، 20، 25، 30، 40، 50، 60، 75 و 100 دلار یا سایر واحدهای پولی مثل یورو، پوند و درهم امارات است. همچنان گیفت‌کارت‌های مخصوص سرویس پلی ‌استیشن نو و پلی ‌استیشن پلاس نیز موجود هستند که با خرید و واردکردن کد آن می‌توانید اشتراک‌های ماهانه یا سالانه این سرویس‌ها را فعال کنید.

با استفاده از گیفت کارت پلی استیشن می‌توانید پول را به حساب PSN اضافه کرده و توسط آن انواع بازی‌ها و سرویس‌هایی مثل Playstation Plus را خریداری کنید. این کار شما را از خرید فیزیکی بازی‌ها بی‌نیاز کرده و برای همیشه آن بازی روی اکانت پلی استیشن شما باقی خواهد ماند. استفاده از گیفت کارت‌های پلی استیشن ساده بوده و در دو مدل فیزیکی و دیجیتال برای خریداری در دسترس هستند.

گیفت ‌کارت‌ پلی‌استیشن

چرا باید از گیفت‌کارت استفاده کنیم؟

برای خرید بازی‌های پلی‌استیشن، 2 راه وجود دارد. راه اول خرید دیسک بازی‌هاست؛ ازآنجایی‌که دیسک بازی‌های پلی‌استیشن به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، قیمت ثابتی ندارند و فروشندگان می‌تواند هر قیمتی را برای فروش آن‌ها انتخاب کند و اگر بازی جدید و معروفی باشد قیمت‌های نجومی برای آن انتخاب می‌شود. راه دوم خرید بازی‌ها به‌صورت آنلاین از فروشگاه پلی‌استیشن است. برای خرید آنلاین کاربر باید مقدار پول بازی را پرداخت کند. معمولاً برای خرید آنلاین از سرویس‌های PayPal یا MasterCard استفاده می‌شود؛ اما در ایران این سرویس‌های بانکی فعالیت ندارند؛ لذا تنها راه باقی‌مانده استفاده از گیفت‌کارت است. با خرید گیفت ‌‌کارت و وارد کردن کد آن می‌توانید از فروشگاه پلی‌استیشن بازی، بسته‌های الحاقی، پوسته یا هر چیز قابل خریداری را خرید کنید.

چگونه گیفت‌کارت بخریم و از آن استفاده کنیم؟

گیفت‌کارت‌های پلی‌استیشن را می‌توان از فروشگاه‌های کنسول و لوازم جانبی آن خریداری کرد. همچنان سایت‌‌های مختلفی وجود دارد که به‌صورت آنلاین این گیفت‌کارت‌ها را برای فروش گذاشته‌اند. لازم به ذکر است که قبل از خرید آنلاین از امنیت و واقعی بودن سایت‌‌ها مطمئن شوید. اگر این کارت‌ها را به صورت فیزیکی خریداری کنید، در پشت آن کد 12 رقمی درج شده است و برای استفاده از گیفت‌کارت‌های پلی‌استیشن باید این کد 12 رقمی را در حساب PSN خود وارد کنید. البته به دلیل تحریم‌ها و عدم واردات نوع فیزیکی این کارت‌ها، فروشندگان این محصول تنها کد 12 رقمی را برای شما ارسال می‌کنند. حال برای شارژ اکانت در قدم اول وارد حساب PSN خود شوید. سپس به فروشگاه پلی‌استیشن رفته و گزینه Redeem Code را انتخاب کنید. کد 12 رقمی درج شده در گیفت‌کارت را وارد کرده و سپس گزینه Redeem را انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل مقدار پولی که در گیفت‌کارت درج شده است به‌حساب PSN شما اضافه می‌شود و شما می‌توانید به‌راحتی از فروشگاه پلی‌استیشن خرید کنید. در نظر داشته باشید قبل از خرید به ریجن بندی اکانت خود توجه کنید.

ریجن اکانت پلی استیشن

ریجن ‌بندی گیفت‌کارت‌های پلی‌استیشن

کنسول پلی‌استیشن به 6 ریجن و منطقه مختلف تقسیم می‌شود. ریجن 1 از آمریکا و کانادا، ریجن 2 از اروپا، ژاپن، خاورمیانه و آفریقا جنوبی، ریجن 3 از آسیای شرقی، ریجن 4 از آمریکا لاتین و استرالیا، ریجن 5 از روسیه و آفریقا و ریجن 6 که مربوط چین می‌شود. برای مشخص کردن ریجن اکانت خود اول باید به سایت Psnprofiles.com مراجعه کنید. سپس نام اکانت PSN خود را جستجو کنید. در گوشه سمت راست پنجره‌ای که مشخصات اکانت شما نمایش داده می‌شود، پرچم کشوری که مربوط به ریجن شما می‌شود را می‌توانید ببیند.

در هنگام خرید گیفت‌کارت باید گیفت‌کارتی را خریداری کنید که با ریجن اکانت شما مطابقت داشته باشد. در غیر آن به مشکل بر خواهید خورد. حتماً قبل از خرید گیفت‌کارت اول ریجن اکانت خود را چک کنید و بعدازآن اقدام به خرید گیفت‌کارت کنید.

برای خرید گیفت ‌کارت‌ پلی ‌استیشن به وب سایت وب گیفت مراجعه کنید.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

گیفت‌ کارت پلی ‌استیشن چیست ؟

گیفت‌ کارت پلی ‌استیشن یک کارت اعتباری مخصوص شبکه‌ی سونی است که با واردکردن کد درج شده در آن، می‌توانید به حساب PSN خود پول اضافه کنید.

۱
آیا گیفت کارت پلی استیشن ریجن بندی دارد؟

بله، برای استفاده از گیفت کارت های پلی استیشن باید ابتدا ریجن اکانت PSN خود را پیدا کرده و بسته به محل آن که می‌تواند، آمریکا، اروپا و ... باشد، گیفت کارت مربوطه را خریداری کنید.

۲
اعتبار گیفت کارت های پلی استیشن چقدر است؟

این گیفت کارت ها از 5 دلار تا 100 دلار برای خریداری در دسترس هستند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.