یحیی رحیمی

با مسدودسازی وی چت، دولت آمریکا به سمت تحریم Tencent قدم برمی‌دارد

یحیی رحیمی 28 شهریور 1399 بدون دیدگاه
296 بازدید

دولت دونالد ترامپ تیشه به کمپانی چینی Tencent زده و در بیانیه‌ای، استفاده از برنامه وی چت را به دلیل مشکلات امنیتی مسدود کرده است. گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال تحریم و مسدودسازی کامل کمپانی چینی Tencent منتشرشده بود و حالا این شایعات به وقوع پیوسته و دولت فدرال آمریکا به‌طور رسمی گزینه برخورد با نگرانی‌های امنیتی تنسنت را بررسی می‌کند. این غول فناوری چینی، بخش بزرگی از سهام Epic Games را و استودیو Riot Games را در اختیار دارد و سرمایه‌گذاری زیادی در بازی‌های دیگر مانند PUBG انجام داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیته بررسی سرمایه‌گذاری خارجی دولت ایالات‌متحده به‌طور رسمی نامه نگاری هایی با شرکت هایی ازجمله Riot Games و Epic Games داشته تا از نحوه مدیریت داده‌ها و امنیت آن‌ها توسط این دو شرکت، اطمینان حاصل کند. ترامپ باور دارد که برنامه‌های چینی مانند تیک‌تاک و وی چت، اطلاعات آمریکایی‌ها را به‌طور مستقیم در اختیار حزب کمونیست چین قرار می‌دهند و چنین چیزی قابل‌قبول نیست. فعلاً قوانین سفت و سختی در مورد تیک‌تاک و وی چت اعمال‌شده و باید دید با کمپانی‌هایی مانند اپیک گیمز چطور برخورد خواهد شد.

با بالا گرفتن تنش‌ها میان دولت آمریکا و شرکت اداره‌کننده برنامه تیک‌تاک، کمپانی‌های آمریکایی مانند مایکروسافت آماده خرید این کمپانی شدند که همین چند روز پیش، پیشنهاد خرید آن‌ها رد شد. گزارشی مبنی بر همکاری دو شرکت اوراکل و والمارت به‌منظور خرید بخشی از سهام تیک‌تاک و کنترل بخش آمریکایی این شبکه اجتماعی منتشرشده و باید دید در آخر چه اتفاقی خواهد افتاد.

ورود دولت آمریکا به پرونده شرکت Tencent می‌تواند منجر به مسدودسازی تعدادی از بازی‌های تحت مالکیت این شرکت در ایالات‌متحده شود. ممکن است دولت آمریکا پیشنهاد خرید سهام تنسنت را به اپیک گیمز ارایه کند. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.