چگونه در بازی Fortnite تبدیل به بازیکن بهتری شویم
کیوان آمیرزاده

چگونه در بازی Fortnite تبدیل به بازیکن بهتری شویم ؟ قسمت اول

کیوان آمیرزاده 10 مهر 1399 بدون دیدگاه
3,289 بازدید

پیروز شدن در مبارزات بتل رویال Fortnite می‌تواند برای بسیاری از بازیکنان این عنوان، چالشی بزرگ باشد. به دلیل حضور تعداد بسیار زیادی بازیکن حرفه‌ای، تازه واردان مشکلات زیادی برای پیروز شدن در برابر این بازیکنان دارند. در این سری مقاله می‌خواهیم نکاتی را بیان کنیم که اگر آن ها را به خوبی رعایت کنید، می‌توانید یک قدم به پیروزی‌های متوالی در این بازی نزدیک شوید. اکثر این آموزش‌ها به درد افراد مبتدی می‌خورد اما شاید برخی از آن ها برای بازیکنانی که مدت زیادی مشغول تجربه کردن بازی فورتنایت هستند هم کارآمد باشد.

مکان شروع خود را قبل از هر بازی مشخص کنید

قبل از فرود آمدن سعی کنید در همان اتوبوس پرنده، مکان فرود آمدن خود را مشخص کنید. انتخاب ساختمان‌ها به معنای پیدا کردن آیتم‌های بیشتری است اما از طرفی اگر در محیط‌هایی که از ساختمان‌ها دور هستند فرود بیایید، احتمال مواجه شدن شما با بازیکنان دیگر کمتر است. سعی کنید خود را با موقعیت فعلی سازگار کنید؛ به این معنا که اگر متوجه شدید بازیکنان زیادی در حال فرود آمدن در مکانی هستند که شما قصد فرود در آن را داشتید، سعی کنید سریعا مقصد خود را تغییر دهید.

هنگامی که بازیکنان زیادی در مکان خاصی فرود بیایند، اوضاع از دست خارج می‌شود و شانس کشته شدن شما بالاتر می‌رود. اولویت‌های شما پس از فرود آمدن باید به این ترتیب باشد: اول سعی کنید از مناطق کاملا باز که شما را در دید بازیکنان دشمن قرار می‌دهد خارج شوید، سپس به دنبال اسلحه به درد بخور بگردید و سپس به جمع آوری چوب یا سنگ برای ساخت و ساز بپردازید.

آموزش بازی Fortnite

یکی از کارهایی که برای فرود می‌توانید انجام دهید، آن است که بگذارید اتوبوس پرنده به آخرین مکانی که می‌تواند برود برسد و سپس از اتوبوس به بیرون بپرید. با فرود آمدن در ناحیه‌های بسیار دور، احتمال کمتری دارد که با بازیکنان دیگری مواجه شوید و می‌توانید سلاح‌های بسیار زیادی را در آرامش پیدا کنید. البته دقت کنید با انجام این کار، احتمالا مجبور می‌شوید که مسافت بسیار زیادی را برای رسیدن به دایره امن طی کنید.

سریع فرود بیایید

حتما متوجه شده‌اید که برخی بازیکنان زودتر از بقیه می‌توانند به زمین برسند. دلیل این مسئله، باز شدن چتر نجات بر اساس ارتفاع سطح زمین است؛ به این معنا که اگر شما نزدیک به کوهی باشید، چتر نجات شما به صورت خودکار سریعا باز می‌شود اما اگر زمین زیر پای شما ارتفاع بسیار کمی داشته باشد، مدت زمان بسیار بیشتری طول می‌کشد که سرعت شما با باز شدن چتر نجات کاهش یابد. پس بهترین کار این است که به سراغ زمین‌های کم ارتفاع بروید تا بتوانید با سرعت بیشتری به زمین برسید و صندوق‌های ارزشمند بازی را زودتر از بقیه بازیکنان باز کنید.

تجهیزات بهتری بردارید

سعی کنید که صدای صندوق‌ها را با دقت دنبال کنید تا بتوانید سلاح‌های قدرتمندتری را به کوله پشتی خود اضافه کنید. بسیاری از صندوق‌ها در زیر سقف ساختمان‌ها یا زیرزمین‌ها هستند و برای رسیدن به بسیاری از آن‌ها، باید با تبر خود چندین مانع را از سر راهتان بردارید. تجهیزات بازی 6 رنگ مختلف دارند که نشان‌دهنده کمیابی و قدرت آن‌ها است. ترتیب آن‌ها از پایین به بالا به این شکل است:

  1. خاکستری: Common
  2. سبز: Uncommon
  3. آبی: Rare
  4. بنفش: Epic
  5. نارنجی: Legendary
  6. طلایی: Mythical

 چگونه Fortnite بازی کنیم

بیشتر سنگر بگیرید و کمتر بدوید

از دویدن‌های طولانی در محیط‌های باز خودداری کنید چراکه هرچه مدت بیشتری را در محیط‌های کاملا باز سپری کنید، احتمال آنکه توسط بازیکن دیگری دیده شوید بیشتر است. اگر هم مجبور هستید تا مسافت زیادی را برای رسیدن به دایره امن سپری کنید، سعی کنید با پریدن‌های متوالی، خود را تبدیل به هدفی سخت برای دشمنان کنید.

با توجه به اینکه هیچ محدودیتی در دویدن وجود ندارد، اگر مجبور به طی کردن مسافتی طولانی هستید، به جای راه رفتن فقط بدوید. اگر هم تیر، جان یا شیلد بسیار کمی دارید، می‌توانید از بوته‌ها استفاده کنید و با قایم شدن در آن‌ها، بازیکنی را به سرعت بکشید و از تجهیزات او برای قوی‌تر کردن خود استفاده کنید. اگر فاصله شما با دایره امن زیاد نیست، سعی کنید اصلا ندوید و با نزدیکی به محیط‌هایی که می‌توان در آن‌ها سنگر گرفت، به آرامی به دایره امن نزدیک شوید.

حواستان با اطرافتان باشد

اگر در محیطی رفتید که در آن ساخت و سازهای بازیکنان را مشاهده کردید، به شدت حواستان را جمع کنید. این ساخت و سازها به این معنا است که یک بازیکن در این بخش برای خود یک پناهگاه ساخته است و ممکن است که هنوز درون آن باشد. اگر هم چشمتان به ساختمان‌هایی افتاد که دیوارهایشان آسیب دیده است، دقت کنید که شما اولین بازیکنی نیستید که به این منطقه می‌آیید و احتمال حضور بازیکنان دیگر در اطراف شما، بسیار زیاد است.

پس صدای بازی را زیاد کنید چراکه شنیدن صدای پای بازیکنان دیگر یا صدای استفاده کردن آن‌ها از یک آیتم، به سرعت می‌تواند قبل از آنکه آن‌ها را دیده باشید موقعیت آن‌ها را لو دهد. اگر صدای پای بازیکنی بسیار بلند شنیده شود، یعنی آن بازیکن فاصله بسیار کمی با شما دارد و به احتمال زیاد موقعیت او در بالای سر شما یا در کنار دیواری که به آن تکیه داده‌اید است.

از آیتم‌های خود استفاده کنید

پس از باز کزدن صندوق‌ها و یا برداشتن تجهیزات بازیکن دشمن، احتمالا با آیتم‌هایی مواجه خواهید شد که می‌توانند خط سلامتی یا شیلد شما را پر کنند. از این رو همان میزان که داشتن اسلحه قوی مهم است، داشتن آیتم‌های جان و شیلد نیز از اهمیت بسیار بالایی برای پیروز شدن برخوردار است. دقت داشته باشید که اگر می‌توانید در حال حاضر از این آیتم‌ها استفاده کنید، خسیس نباشید و به جای حمل کردن آن‌ها، بلافاصله از آن‌ها استفاده کنید.

fortnite-meds-item

هر چقدر یک آیتم، شیلد یا جان بیشتری به شما اضافه کند، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بتوانید از آن استفاده کنید. پس سعی کنید قبل از استفاده از این آیتم‌ها، به یک مکان امن بروید. توضیحات چند آیتم مهم را می‌توانید در پایین مشاهده کنید:

  1. Shield Potion: پنجاه واحد شیلد به شما اضافه می‌کند و می‌توانید با استفاده از این آیتم، شیلد خود را به صد واحد کامل برسانید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این آیتم را استفاده کنید، پنج ثانیه است و در هر قسمت کوله پشتی، تنها 3 عدد از آن را می‌توان حمل کرد.
  2. Small Shield Potion: بیست و پنج واحد شیلد به شما اضافه می‌کند اما هنگامی که میزان شیلد شما به پنجاه واحد برسد، دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این آیتم را استفاده کنید دو ثانیه است و در هر قسمت کوله پشتی 6 عدد از آن را می‌توان حمل کرد.
  3. Medkit: خط سلامتی شما را کاملا پر می‌کند اما مدت زمانی که طول می‌کشد تا از این آیتم استفاده کنید ده ثانیه است. در هر قسمت از کوله پشتی تنها 3 عدد از آن را می‌توانید حمل کنید.
  4. Bandages: پانزده واحد به خط سلامتی شما اضافه می‌کند اما زمانی که خط سلامتی شما به هفتاد و پنج واحد رسید، دیگر نمی‌توانید از این آیتم استفاده کنید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا از این آیتم استفاده کنید سه ثانیه است و در هر قسمت از کوله پشتی، 15 عدد از آن را می‌توانید حمل کنید.

رد پای خود را مخفی کنید

بعد از وارد شدن به یک ساختمان در ورودی را ببندید! این حرکت یکی از مفیدترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید چراکه اگر بازیکن دیگری وارد ساختمان شما شود، صدای بلند باز شدن در می‌تواند شما را متوجه حضور آن‌ها کند. این مسئله به شما کمک می‌کند تا چندین ثانیه زودتر برای درگیری با بازیکن حریف آماده شوید و بتوانید قبل از آنکه آن‌ها متوجه شوند بازیکن دیگری در ساختمان بوده است، او را بکشید.

باز بودن در یک ساختمان، به معنی این است که بازیکنی در این ساختمان بوده است. پس با باز گذاشتن در ساختمانی که وارد آن می‌شوید، عملا موقعیت خود را به بازیکنان دیگر لو می‌دهید. این مسئله در مورد ضربه زدن به درختان برای جمع آوری چوب نیز صدق می‌کند. سعی کنید یک درخت را به صورت کامل از بین نبرید چراکه خراب شدن یک درخت بزرگ به دیگر بازیکنان اطرافتان، موقعیت دقیق شما را لو می‌دهد.

چگونه در بازی Fortnite تبدیل به بازیکن بهتری شویم

از ارتفاع برای برتری در مبارزات استفاده کنید

اگر در مبارزه با یک بازیکن دیگر، موقعیت بالاتری نسبت به او داشته باشید، برتری قابل توجهی در آن مبارزه خواهید داشت. پس به سقف ساختمان‌ها بروید، در بالای کوه‌ها سنگر بگیرید یا اگر در حال ساخت و ساز هستید، یک مسیر عمودی را بسازید. ساخت و ساز موقعیت شما را به تمام بازیکنان اطرافتان لو می‌دهد و از طرفی مبارزه با بازیکنی که موقعیت بالاتری دارد، شما را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. از این رو تجربه، نقش مهمی را در نحوه تصمیم‌گیری شما برای شروع کردن یک ساخت و ساز، ایفا می‌کند.

ساخت و ساز برای دفاع کردن را فراموش نکنید

سعی کنید نحوه ساخت ساده‌ترین سازه بلند بازی را به ذهنتان بسپارید؛ ساخت چهار دیوار در اطرافتان و یک راه پله در میان این چهار دیوار و تکرار کردن این روند پس از بالا رفتن از راه پله. شما باید برای ساخت و ساز به همان اندازه اهمیت قائل باشید که برای جمع آوری سلاح‌ها و تجهیزات خود اهمیت می‌دهید. یاد گرفتن روش‌های متنوع برای ساخت و ساز و انتخاب کردن بهترین گزینه در لحظه، آنقدر به شما برتری می‌دهد که حتی دشمنانی که بهترین تجهیزات بازی را هم دارند ممکن است با شکست سنگینی مواجه شوند.

برای مثال اگر تک تیراندازی به سمت شما شلیک کرد، با انجام یک ساخت و ساز حرفه‌ای، می‌توانید زمان بسیار زیادی برای خود بخرید تا مکان دشمن را پیدا کنید و آهسته آهسته به او نزدیک شوید. در مبارزات نزدیک، سختی انجام ساخت و ساز مناسب بسیار بیشتر است و تجربه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند اما یاد گرفتن ساخت و سازهای ساده هم می‌تواند شما را تا حد زیادی از بازیکنان دیگر جلو بیندازد.

چگونه در بازی Fortnite تبدیل به بازیکن بهتری شویم

از طوفان استفاده کنید

از طوفان بازی در دو مرحله اول بازی نترسید. در دو مرحله اول، زمان زیادی طول می‌کشد تا طوفان روند خود را شروع کند و اگر هم شما در آن گیر کنید، آسیب بسیار کمی خواهید دید. البته با وارد شدن در مرحله چهار و پنجم بازی، طوفان به شدت کشنده می‌شود و اگر چندین ثانیه هم در آن گیر کنید، آسیب سنگینی را از جانب آن دریافت می کنید. زمانی که دایره امن بازی در حال کوچک شدن است و بازیکنان زنده بسیار کم شده‌اند، سعی کنید زمان زیادی را صرف حرکت در اطراف دایره امن و نزدیک به طوفان کنید.

هنگامی که شما نزدیک به طوفان باشید، از زاویه‌های بسیار کمتری مورد حمله قرار خواهید گرفت که برتری زیادی را می‌تواند به شما بدهد. علاوه بر آن، شما با این حرکت می‌توانید بدون وارد شدن در مبارزه‌ای، اجازه دهید تا دشمنان یکدیگر را تکه و پاره کنند و احتمال قرار گرفتن شما در برابر دشمنی با خط سلامتی و شیلد کامل، کمتر می‌شود.

حواستان به موقعیت دایره امن و زمان شروع شدن طوفان جدید باشد و سعی کنید جوری حرکت خود را زمان‌بندی کنید، که در طوفان گیر نیفتید. اگر به این نکته اهمیت ندهید، احتمال دارد حتی با داشتن بهترین تجهیزات ممکن، خیلی مسخره و سریع در طوفان کشته شوید چراکه میزان آسیب رسانی طوفان از مرحله چهار به بعد شدیدا زیاد است.

چگونه در بازی Fortnite تبدیل به بازیکن بهتری شویم ؟ قسمت دوم

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.