PlayStation
یحیی رحیمی

بازی های PS1، PS2 و PS3 روی پلی استیشن 5 اجرا نخواهند شد

یحیی رحیمی 11 شهریور 1399 بدون دیدگاه
599 بازدید

دو ماه تا شروع نسل جدید مانده است و هر دو کنسول های پلی استیشن 5 و Xbox Series X در آبان ماه به بازار عرضه خواهند شد. هنوز اطلاعات زیادی وجود دارد که در مورد این دو کنسول نمی دانیم و برای نمونه قیمت هر دو دستگاه مشخص نیست و از بازی هایی که همراه دو کنسول عرضه می شوند هم چیزی نمی دانیم.

سونی هنگام معرفی پلی استیشن 5 قول اجرای بازی های قدیمی را هم روی این کنسول داد اما کارکرد آن را توضیح نداد. می دانیم که کنسول قابلیت اجرای بازی های پلی استیشن 4 را دارد اما آیا سونی به اجرای بازی های قدیمی تر هم رو خواهد آورد یا اینکه تنها به کنسول PS4 بسنده خواهد کرد. این سوال به وسیله مطلب پست شده جدید یوبی‌سافت پاسخ داده شده است.

در حالی که پلی استیشن 5 از ویژگی Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد اما یک سری محدودیت ها و شروط برای آن در نظر گرفته شده اند. یوبی‌سافت در مطلب منتشر شده از اجرای بازی های انتخاب شده کنسول پلی استیشن 4 گفته است و اینکه تمامی بازی های آن کنسول هم قابلیت اجرا روی نسل جدید را نخواهند داشت. نکته مهم آن است که بازی های منتشر شده روی کنسول های PS1، PS2 و PS3 قابلیت اجرا را نخواهند داشت و این طور نیست که هر بازی بتواند روی پلی استیشن 5 اجرا شود.

در ادامه گفته شده است که سونی به دنبال ایجاد ابزارهایی برای انتقال آسان تر بازی ها از PS4 به PS5 است و از جمله آن‌ها می توان به Cross-Gen و اتصال لابی های مولتی پلیر میان دو کنسول به یکدیگر اشاره کرد. تعدادی از توسعه دهندگان نسخه PS5 بازی هایشان را به شرط خریداری نسخه PS4 مجانی کرده اند که از جمله آن‌ها می توان به Marvel’s Avengers اشاره کرد. تعدادی هم روش های دیگری چون پرداخت پول اضافه را مانند NBA 2K21 برگزیده اند.

مایکروسافت برای اولین بار از ویژگی Backward Compatibility رونمایی کرد و کنسول Xbox Series X قابلیت اجرای تمامی بازی های قدیمی از جمله اولین مدل اکس باکس را هم دارد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.