فروش کنسول پلی استیشن 5
محمد صادق شجاعی

فروش کنسول پلی استیشن 5 به 13 میلیون دستگاه رسید

محمد صادق شجاعی 7 آبان 1400 بدون دیدگاه
206 بازدید

شرکت سونی با پلتفرم نسل نهمی‌اش یعنی کنسول پلی استیشن 5 موفقیت‌های مختلفی کسب کرده و حتی توانسته با این کنسول به سلطه نینتندو سوییچ در بازار آمریکا پایان دهد. حال این شرکت در بخشی از گزارش مالی خود، مربوط به سه ماهه دوم سال مالی 2021 اعلام کرده که از ابتدای عرضه تا پایان ماه میلادی گذشته فروش کنسول PS5 به بیش از 13 میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس این گزارش، شرکت Sony از ابتدای ماه ژوئیه تا آخر ماه سپتامبر به میزان 3.3 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 به فروش رسانده که به موجب آن فروش کلی این کنسول به 13.4 میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است. همچین در طی این بازه زمانی، در‌آمد و سود شرکت مذکور به ترتیب معادل با 5.86 میلیارد دلار و 750 میلیون دلار بوده است. این حجم از در‌آمد باعث شده که سه‌ ماهه دوم سال مالی 2021 به موفق‌ترین سه ماهه دوم تاریخ سونی تبدیل شود.

از ژوئیه تا سپتامبر سال جاری، 7.6 میلیون نسخه از بازی‌هایی که توسط شرکت سونی منتشر شده‌اند، روی پلتفرم‌های این شرکت به فروش رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته 59 درصد کاهش پیدا کرده است. فروش کلی آثار کنسول‌های پلی استیشن معادل با 76.4 میلیون نسخه بوده که از این تعداد 62 درصد به صورت دیجیتالی خریداری شده‌اند. در ادامه جدید‌ترین گزارش مالی شرکت سونی آمده است که شبکه پلی استیشن (PlayStation Network) دارای 104 میلیون کاربر فعال ماهیانه است که به صورت متوسط در طی سه ماهه گذشته مبلغ 36.27 دلار برای خرید بازی‌های مختلف هزینه کرده‌اند. همچنین مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس به 47.2 میلیون کاربر رسیده است.

فروش کنسول پلی استیشن 5

پیش‌بینی سونی از فروش کنسول پلی استیشن 5 در سال مالی آینده

شرکت سونی هیچ تغییری در پیش‌بینی خود از سال مالی 2021 ایجاد نکرده و همچنان انتظار دارد که در این سال به درآمد 27.10 میلیارد دلار و سود 3.04 میلیارد دلار دست پیدا کند. پیش از این اعلام شده بود که این شرکت قصد دارد تا سال مالی 2022 به میزان 45.2 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 به فروش برساند. با توجه به عرضه بازی‌های مورد‌انتظاری همچون Gran Turismo 7 ،Horizon Forbidden West و God of War در سال آینده انتظار می‌رود که این هدف شرکت سونی محقق شود.

شما هم جزو خریداران کنسول پلی استیشن 5 هستید؟ در صورتی که این کنسول را در اختیار ندارید، آیا قصد تهیه آن را دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.