sherlock-holmes-chapter-one
یحیی رحیمی

مصاحبه با تولیدکننده بازی Sherlock Holmes: Chapter One: از داستان تا گیم پلی

یحیی رحیمی 5 شهریور 1399 بدون دیدگاه
511 بازدید

تابه‌حال بازی‌های بسیار زیادی بر اساس کارآگاه شرلوک هلمز ساخته‌شده‌اند و استودیو Frogwares نسخه‌های مختلفی را به بازار منتشر کرده است. این استودیو به دنبال ارائه تجربه‌ای فراتر از نسخه‌های پیشین با بازی جدید Sherlock Holmes: Chapter One است و قرار است که پا جای شرلوک جوان بگذاریم و معماهای قتل مهمی را در مدیترانه حل کنیم. استفاده از دنیای جهان باز در کنار سیستم بازرسی ویژه و قابلیت انتخاب اعمال شخصیت‌ها، ازجمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بازی است. اخیراً گیمینگ بولت مصاحبه‌ای با تولید کنده و مدیر ارتباطات استودیو تدارک دیده است که بخشی از آن را باهم خواهیم خواند.

چه چیزی باعث شد به روایت روزهای جوانی شخصیت شرلوک هلمز علاقه‌مند شوید؟

ما همیشه می‌خواستیم به دنیای شرلوک هلمز سفر کنیم اما می‌خواستیم طوری این کار را انجام دهیم که آزادی کامل را هنگام طراحی داشته باشیم. ایده برگشت به دوران جوانی هلمز مدت‌هاست در ذهن ماست و بخش بزرگی از داستان، سریال و فیلم‌ها به این قسمت از زندگی شرلوک توجه نمی‌کنند. ما فکر کردیم که توانایی پر کردن این خلأ را خواهیم داشت. برای همین است که خیابان‌های لندن را به‌منظور روایت یک داستان جدید رها کردیم.

Sherlock-Holmes-Chapter-One

ایده یک شرلوک جوان بسیار جالب است اما چطور می‌توانید تعادل لازم را میان ویژگی‌های شخصیتی معرفی نشده او با چیزی که همه دنیا می‌شناسند ایجاد کنید؟

همه می‌دانیم که داستان در مورد نحوه ایجاد شخصیتی است که همه با آن آشنایی دارند اما اینکه چگونه به آنجا می‌رسیم به ما ربط دارد. کتاب‌های آرتور کانن دویل منبع ما برای داستان بوده است و ممکن است اوایل بازی حس کنید که این شرلوکی نیست که می‌شناسید. او بسیار مغرورتر از زمان پیری و میان‌سالی است و مدام به دنبال اثبات خویش است. برای نشان دادن شخصیت او ما یک سری تنش‌های ذهنی ایجاد کرده‌ایم که شرلوک را به چالش می‌کشانند. ما قرار است نشان دهیم چطور شرلوک عاشق ویولن شد و چطور این استایل خاص پیدا شد.

شخصیت جان واتسون اهمیت زیادی دارد اما در این بازی شخصیتی به نام جاناتان کنار شرلوک خواهد بود، این چه تاثیری دارد و اینکه شخصیت این فرد چگونه است؟

ما موافقیم که واتسون اهمیت زیادی در داستان دارد. اما ازآنجایی‌که این دو هنوز باهم آشنا نشده‌اند، تصمیم گرفتیم خلأ ایجادشده را با اضافه کردن یک شخصیت آشنا پرکنیم. این شخصیت مشابه واتسون خواهد بود و ازآنجایی‌که ما او را از صفر ایجاد کرده‌ایم، اطمینان پیداکرده‌ایم که شخصیت او یک نمونه کپی شده و توخالی نباشد. او دوست دوران کودکی هلمز است که باهم در یک جزیره بزرگ‌شده‌اند. حضور او اهمیت زیادی دارد و شخصیت او کاملاً با واتسون متفاوت است. او همانند شرلوک باهوش نیست اما وفادار و شجاع است. همیشه همراه شرلوک نیست و هر زمان که لازم باشد پیدا می‌شود.

می‌توانید در مورد تصمیمات اخلاقی که بازیکن با آن‌ها مواجه می‌شود کمی بیشتر برایمان بگویید؟ نحوه کار آن چگونه است؟

ما مراحل را طوری ساخته‌ایم که هرکدام دارای یک تصمیم اخلاقی باشند. بازیکنان به جمع‌آوری سرنخ می‌پردازند و باید تصمیم نهایی را بگیرند؛ آیا طرف قانون را خواهند گرفت یا عدالت؟ جامعه‌ای که در بازی ساخته‌ایم، کلاس‌بندی شده است و قدرت‌های سیاسی تأثیر زیادی روی تعیین عدالت و قانون دارند. مانند بازی The Sinking City تصمیمات خاکستری خواهند بود و هیچ خوب و بدی در بازی نداریم. ما سیستمی طراحی کرده‌ایم که در صورت از دست دادن سرنخ‌ها هم به نتیجه‌گیری برسید اما آن نتیجه‌گیری ممکن است برای هرکسی متفاوت باشد و شرلوک یک آدم بی‌گناه را به زندان بیندازد.

sherlock-holmes-chapter-one

گیم پلی چه اندازه آزادی عمل به بازیکن در موقعیت‌های مختلف خواهد داد؟

این‌جایی است که می‌خواهیم ایده تبدیل‌شدن به یک کارآگاه خود را نشان دهد. هدف کلی سیستم بازرسی جهانی آن است که ابزارهایی در اختیار بازی باز قرار دهد تا بتواند سرنخ‌ها را پیدا کند و آن‌ها را به یکدیگر ربط دهد. این کاری است که در بازی قبلی انجام دادیم. دیگر خبری از GPS و HUD نیست این سرنخ‌های روی نقشه است که به شما مقصد بعدی را نشان می‌دهد. دیگر مراحل به شما نمی‌گویند باید در ادامه چه‌کار کنید. خود بازی باز این‌ها را خواهد فهمید که اساس آن بر سرنخ‌ها، دیالوگ‌ها و جستجو در محیط بازی سوار است.

مکانیسم کاخ ذهن یا Mind Palace چطور وارد بازی می‌شود؟

هنوز به دنبال راهی برای به کار گرفتن آن هستیم و روش‌های مختلفی را تست کرده‌ایم اما نسخه ارتقا یافته‌ای از کاخ ذهن را خواهیم دید که به بازیکن اجازه رسیدن به قدم‌های بعدی را می‌دهد. همه‌چیز بر اساس کار یک کارآگاه ساخته‌شده است و انتخاب، عمل و همه‌چیز در دست بازیکن خواهد بود.

sherlock-holmes-chapter-one

در مورد مبارزه چه تصمیمی گرفته‌اید؟ شرلوک چطور وارد مبارزه‌ها می‌شود؟

فعلاً در مرود مبارزات نمی‌توانم چیزی بگویم و تنها می‌توانم به نکات کوچکی اشاره‌کنم. اول اینکه مبارزه از صفر کوبیده و ساخته‌شده است تا بتواند شخصیت مغرور و جنگنده شرلوک جوان را نشان دهد. برای همین او حریفانش را تحقیر می‌کند و با مشت به سر صورت آن‌ها می‌کوبد. سیستم مبارزه تاکتیکال خواهد بود و بازیکن باید حریفان را اولویت‌بندی کند و موقعیتش را تغییر دهد تا صدمه کمتری به شرلوک ورد شود. مبارزه بیشتر روی حالت تن‌به‌تن متمرکز است اما روی مکانیسم مخفی‌کاری هم کارکرده‌ایم و در آخر باید بگوییم ورود به مبارزه تنها گزینه منطقی نخواهد بود.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.