Cyberpunk-2077
یحیی رحیمی

مصاحبه با طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077: کلاس های شخصیتی و سیستم مبارزه

یحیی رحیمی 21 مرداد 1399 بدون دیدگاه
361 بازدید

دیروز اتفاقات زیادی در مورد بازی Cyberpunk 2077 رخ داد. از سویی با پخش جدیدترین قسمت از برنامه Night City Wire شاهد معرفی سه Life Path داخل بازی بودیم که گیمرها می توانند از آن‌ها استفاده کنند. در کنار آن مصاحبه طولانی طراح ارشد گیم پلی بازی با وب سایت VG 247 را هم داشتیم که بخش های مهم آن را با هم می خوانیم.

اولین مسیر بازی، Street Kid نام دارد. این افراد داخل خیابان های شهر بزرگ شده اند و به طور مستقیم وارد نبرد با دیگر گروه های خیابانی می شوند. دیگر گروه Nomad نام دارد که ساکن خارج از شهر هستند و این منطقه بیشتر به عنوان بدلندز شناخته می شود. شاید بتوان گفت اسم دیگر آن‌ها دردسر است و توانایی زیادی در کارهای تخریبی دارند. آخرین مسیر شخصیتی، Corpo نام دارد. این افراد جزو بیزینس من ها هستند و وظیفه هدایت کمپانی بزرگی را برعهده دارند و زندگی خوبی دارند.

هر کدام از این شخصیت ها دارای توانایی خاصی هستند، پسر خیابانی می تواند عملکرد بهتری در نبردهای خیابانی داشته باشد. اما یک Corpo در خیابان آسیب پذیر است. انتخاب این شخصیت ها اختلالی در سفر به نقاط مختلف شهر ایجاد نمی کند اما اگر به عنوان یک Corpo به خارج از شهر و منطقه Nomad بروید، آماده نبرد با تک تک افراد آن منطقه باشید.

Pawel Kapala در مصاحبه جدید خود از ویژگی Bullet Sponge گفته است. قشر اصلی مردم موجود در بازی، عملکرد نرمال دارند اما یک سری هستند که برچسب دردسر روی پیشانی آن‌ها قرار دارد. این ویژگی، سطح دشمن را مشخص خواهد کرد و در صورتی که فرد روبه روی شما سطح بالایی داشته باشد، گلوله های او شانس بیشتری برای خوردن به هدف دارند و این ویژگی شانس زنده ماندن شما را کاهش می دهد. درگیری با چنین حریفانی، صدمه جدی به شما وارد خواهد کرد.

مشکل بزرگی در که در بسیاری از بازی هایی که ویژگی بولت اسپانچ را استفاده می کنند، آن است که NPC هیچ گونه واکنشی نسبت به هجوم شما نشان نمی دهد. انگار که واقعا به یک اسفنج شلیک می کنید و هیچ چیز آنجا وجود ندارد. تمامی NPC های بازی Cyberpunk 2077 دارای واکنش مناسبی هستند و اگر صدمه ای به آن‌ها وارد شود، تلو تلو می خورند و به زمین می افتند.

کاپالا یکی از چالش های گیم پلی را ایجاد سیستم مبارزه از راه نزدیک و تن به تن عنوان کرده است. به نظر این سیستم چندان رضایت بخش نبوده است اما اقدامات مناسبی برای تکمیل آن انجام شده است که هنوز ادامه دارد:

ما چند ماه تا انتشار بازی فاصله داریم و شخصا روی بخش مبارزه تن به تن کار می کنیم. زمان زیادی را برای رفع مشکل صرف کرده ایم و هنوز کاملا راضی نیستیم. واکنش بصری ضربات چندان جالب نیست و باید روی آن کار کنیم. از آنجایی که تا به حال تنها بازی های سوم شخص ساخته ایم، ایجاد نبردهای تن به تن از دید اول شخص برای ما تازگی داشت و لازم است روی آن کار کنیم.

یکی از ویژگی های بسیار خلاقانه بازی Cyberpunk 2077 وجود مناطقی در بازی است که توسط گرمایش جهانی از بین رفته اند و به کویر تبدیل شده اند. از آنجایی که بازی در آینده روایت می شود، تمامی این احتمالات در نظر گرفته شده اند. این بازی ماه نوامبر میلادی عرضه می شود.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.