PS5
یحیی رحیمی

گزارش: سونی تولید PS5 را تا آخر سال میلادی به 10 میلیون عدد می رساند

یحیی رحیمی 25 تیر 1399 بدون دیدگاه
1,114 بازدید

سونی در حال آماده سازی برای تولید انبوه کنسول PS5 است و به نظر می رسد روی قیمت به توافق رسیده باشد. بر اساس گزارش تازه منتشر شده ای، سونی به دنبال افزایش تولید کنسول پلی استیشن 5 تا آخر سال میلادی به منظور پوشش تقاضا دارد. فعلا هدف تولید 10 میلیون کنسول تا آخر سال میلادی در نظر گرفته شده است.

اگر به ماه آوریل برگردیم، گزارشی منتشر شده بود که نشان از کاهش تولید کنسول پلی استیشن 5 در سال اول می داد. آن زمان باور بر آن بود که سونی تا اول مارس 2021 تنها 5 تا 6 میلیون کنسول تولید خواهد کرد. گزارش جدید خبر از تغییراتی در این مورد دارد.

پاندمی کرونا تاثیر زیادی روی تولید و تامین قطعات داشته است و در سوی دیگر تقاضا برای کنسول های بازی بالا رفته است. سونی به منظور پوشش تقاضا درخواست افزایش تولید را داده است و همچنین برنامه هایی برای چالش هایی که ممکن است در ادامه راه پیش بیاید آماده کرده است. نینتندو در توزیع کنسول Switch در اوایل امسال با مشکل برخورده بود و چنین میزان تقاضایی را پیش بینی نکرده بود. همین باعث شد که فروش کنسول به مدت چند ماه با تاخیر انجام گیرد.

بر اساس آنچه بلومبرگ گفته است، تولید انبوه کنسول PS5 در ماه ژوئن شروع شده است. هدف اولیه 5 میلیون واحد بوده است اما سران پلی استیشن انتظار رسیدن این رقم به 10 میلیون واحد تا آخر ماه سپتامبر را دارند. اولین موج فروش در تعطیلات آخر سال صورت می گیرد و 5 میلیون کنسول اولیه به فروش خواهند رسید و این فرایند تا اتمام 10 میلیون نسخه ادامه خواهد داشت.

کنسول پلی استیشن 4 در سال 2013 موفق به فروش 4.5 میلیون نسخه در ماه های اول شد و تا ژوئن 2014 به فروش 10 میلون واحد رسید. به نظر فروش PS5 از PS4 بیشتر خواهد بود. با توجه به نامشخص بودن قیمت دستگاه، فعلا نمی توان در مورد میزان فروش و انتظار خریداران صحبت کرد.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.