virus
یحیی رحیمی

کشف ویروس تازه ای که می تواند ویندوز شما را از کار بیندازد

یحیی رحیمی 7 تیر 1399 بدون دیدگاه
572 بازدید

سال گذشته با شروع ماین کردن بیت کوین و ارزهای دیجیتال، خلاء بزرگی در بازار کارت گرافیک پیش آمد. این باعث شد که به یک باره ویروس هایی خطرناک پیدا شوند که از قدرت سخت افزار رایانه هدف به منظور ماین کردن استفاده می کردند. هرچند که این ویروس ها دیگر خطری جدی نیستند اما از خاکستر آن‌ها یک ویروس تازه پدید آمده است که به گفته تیم امنیت سایبری ایالات متحده، می تواند ویندوز شما را از کار بیندازد.

محققانی که این ویروس جدید را یافته اند، اسم لوسیفر را روی آن گذشته اند. این اسم یکی از لقب های شیطان است که به دلیل اسم پدیدآورنده ویروس به نام Satan DDoS روی آن گذاشته شده است. به هر حال ویروس بسیار قدرتمند است و از کد ویروس های قبلی استفاده کرده است و حالا می تواند کاری کند که تمام شبکه سیستم شما درگیر شود و در آخر ویندوز از کار بیفتد.

ویروس اگر چه تازه است اما حملات جدی داشته است.  اولین موج آن در روز 21 خرداد انجام شد و روز پس از آن نیز موج دیگری از راه رسیدو این بار صدمات جدی تری به رایانه ها وارد کرد. در حال حاضر هدف اصلی بیشتر کمپانی ها و شرکت ها بوده اند زیرا که از نظر امنینی چندان به روز نیستند و همین باعث شده است که ویروس به شدت در حال گسترش باشد. پژوهش گران گفته اند که بهترین کار برای غلبه بر ویروس آن است که سیستم خود را به آخرین آپدیت به روز رسانی کرد تا مشکلی در این مورد پیش نیاید.

ویروس ها بخشی از تجربه سیستم عامل ویندوز بوده اند و لوسیفر بار دیگر اهمیت دریافت آپدیت و نصب یک آنتی ویروس به روز را به یادمان می آورد. همان طور که گفتیم، بهترین دفاع دریافت آخرین آپدیت ویندوز و  استفاده از یک رمزعبور قدرتمند در هنگام ورود به محیط کاربری ویندوز است زیرا که ویروس به سیستم های ویندوز حمل می کند و در صورتی که رمز عبور قدرتمندی وجود داشته باشد، امکان استفاده از حالت Administrator وجود نخواهد داشت و عملیات مخرب او با شکست مواجه خواهد شد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.