پلی استیشن
ارحام ادبخواه

پلی استیشن تعداد بازی‌های لایو سرویس را کاهش داد

ارحام ادبخواه 21 آبان 1402 بدون دیدگاه
84 بازدید

شرکت سونی و برند پلی استیشن که قرار بود تا پایان سال 2026 حدود 12 بازی لایو سرویس منتشر کند، تعداد آن‌ها را نصف کرد. طبق اطلاعات موجود 6 عدد از این بازی‌ها تاخیر می‌خورند تا شاید در سال‌های آینده به دست طرفداران برسند.

هیروکی توتوکی که معاون سونی و مدیر ارشد اجرایی این شرکت محسوب می‌شود، در طی نشستی که با سرمایه‌گذارها داشت اطلاعات جالبی را ارائه کرد. طبق گفته‌های این فرد که احتمالا جایگزین جیم رایان در سمت رئیس پلی استیشن می‌شود، نیمی از 12 اثر لایو سرویسی که قرار بود تا پایان سال 2026 منتشر شوند با تاخیر مواجه شدند. به عبارتی دقیق‌تر، 6 عدد از این بازی‌ها به مدت نامعلومی تاخیر خورده‌اند.

توتوکی در این باره توضیح می‌دهد:«ما در حال بررسی این موضوع هستیم، ما در تلاش هستیم که مطمئن شویم گیمرها از این بازی‌ها لذت ببرند و تا مدتی طولانی به تجربه آن‌ها می‌پردازند. از این 12 بازی، 6 عدد تا سال مالی 2025 منتشر می‌شوند. این برنامه فعلی ما است. در مورد 6 بازی دیگر هم باید بگویم که ما فعلا روی آن‌ها کار می‌کنیم.»

هیروکی توتوکی اعتقاد دارد که 6 بازی لایو سرویس تا سه سال آینده خروجی خوبی از پلی استیشن خواهد بود و آن‌ها می‌خواهند این روند را ادامه دهند. البته او در ادامه تاکید کرد که کیفیت نهایی بازی‌ها مهم‌ترین معیار آن‌ها است و سر هیچ موضوعی از کیفیت نهایی ویدیو گیم‌ها کم نمی‌کنند. علاوه بر این، سونی و پلی استیشن نمی‌خواهند که برای مدتی طولانی به فرنچایزهای معدودی بچسبند و آن‌ها را به تکرار بیندازند.

پلی استیشن

6 عدد از بازی‌های لایو سرویس پلی استیشن تاخیر خوردند

در طی سال‌های اخیر بازی‌های فرست پارتی پلی استیشن همگی ویدیو گیم‌های سینمایی و داستان‌محوری بوده‌اند که از قضا با موفقیت‌های زیادی هم همراه شده‌اند. با این حال، در برهه یکی دو سال اخیر بازی‌های لایو سرویس توجه سونی را به خود جلب کرده‌اند و آن‌ها می‌خواهند که آثار چندنفره و لایو سرویس خود را داشته باشند. البته که شرکت ژاپنی تاکید کرد که علاقه آن‌ها به ویدیو گیم‌های چندنفره قرار نیست که تاثیری منفی روی ساخت بازی‌های داستان محور و تک نفره بگذارد.

هرمن هالست هم که عنوان رئیس استودیوهای پلی استیشن را به دوش می‌کشد، علاقه سونی نسبت به تجربه‌های چندنفره را انکار نمی‌کند. طبق گفته‌های او اعضای شرکت ژاپنی در این باره هیجان زده هستند و می‌خواهند در آینده روی آن‌ها مانور بدهند. اما در کل می‌توان اطمینان حاصل کرد که پلتفرم PlayStation همچنان به عنوان خانه تجربه‌های سینمایی و تک‌نفره باقی خواهد ماند.

شرکت سونی برای رفتن به سوی بازی‌های لایو سرویس یا Game as a Service پول زیادی خرج کرده است. آن‌ها استودیو بانجی را به مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریدند تا از تخصص‌شان در زمینه بازی‌های چندنفره کمک بگیرند. علاوه بر این، آن‌ها دو استودیو Haven و Firewalk را به خانواده پلی استیشن اضافه کرده‌اند که هر دو روی ویدیو گیم‌های چندنفره کار می‌کنند. این دو استودیو به ترتیب در حال توسعه عناوینی با نام‌های FairGame$ و Concord هستند.

نظر شما در مورد تمایل پلی استیشن به بازی‌های لایو سرویس و چندنفره چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.