the last of us 2
یحیی رحیمی

از تریلر داستانی The Last of Us Part 2 چه فهمیدیم؟ سه نکته که نباید فراموش کنیم

یحیی رحیمی 20 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
1,783 بازدید

طرفداران استودیو ناتی داگ در این چند روز اخیر خبرهای خوب زیادی پیرامون بازی The Last of Us Part 2 دریافت کرده‌اند. از سویی تاریخ عرضه بازی تائید شد و در سوی دیگر نیز تریلر داستانی بازی منتشر شد که نور تابانی بر تاریکی و ندانسته‌های ما از بازی بود. این دفعه نیز شاهد خشونت همیشگی تریلرهای قبلی بودیم و یک سری صحنه‌های خیره‌کننده را دیدیم. در این میان یک سری نکته‌ها وجود دارد که نباید به‌سادگی از کنارشان بگذریم.

تریلر داستانی بازی The Last of Us Part 2 به ما می‌گوید: « بعد از اتفاقات ناخوشایندی که باعث شد آرامش الی در شهر جکسون از بین برود، او حالا به دنبال به کرسی نشاندن عدالت نسبت به افرادی که مسئول هستند است. همان‌طور که او در حال کشتن یک‌به‌یک آن‌ها، در آخر با واکنش احساسی و فیزیکی بدنش که نتیجه تصمیماتش بوده است مواجه می‌شود» از متن توضیح داستان مشخص است که Ellie با خشونت غیرقابل‌کنترل دست‌وپنجه نرم می‌کند که نه‌تنها زندگی بقیه بلکه خودش را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ما تریلر این بازی را چندین بار از ابتدا تا پایان و به‌دقت بررسی کرده‌ایم و یک سری جزئیات جدید از آن پیداکرده‌ایم. باید گفت که این نکته‌ها تنها از دل تریلر بازی استخراج‌شده‌اند و به‌هیچ‌عنوان با اسپویل یا خراب شدن داستان که اخیراً صحبت‌های آن را زیاد شنیده‌اید، روبه‌رو نیستید. درنتیجه ادامه متن را می‌توانید با آرامش بخوانید.

 

جوئل به الی گیتار زدن یاد می‌دهد

The Last of Us

در آغاز تریلر است که ما بالاخره می‌بینیم که جوئل به قولش پایبند بوده است. او به الی قول داده بود که گیتار زدن را یادش دهد و همان ابتدای تریلر می‌بینیم که جوئل با گیتاری روبه روی الی نشسته است و در حال یاددادن این ساز است. الی در آن‌سو با صورتی خوشحال به او نگاه می‌کند و این تنها سکانسی است که ما الی را خوشحال می‌بینیم. در تریلر معرفی بازی The Last of Us Part 2 دیده‌ایم که الی به‌خوبی گیتار زدن را یاد گرفته است و حتی این کار بخشی از خود گیم پلی بازی است.

طرح روی گیتار جوئل

The Last of Us

از همان زمانی که بازی The Last of Us Part 2 معرفی شد، تتو شخصیت الی نقطه توجه بسیاری بوده است. بسیاری باور دارند که این تتو به دلیل پوشاندن زخم‌های قدیمی است. با توجه به شخصیت الی چنین چیزی کاملاً قابل‌درک است و ایده جالبی است. دیگر ایده نیز است که چنین طرحی نشان از شروع دوباره زندگی است و این چیزی است که دقیقاً رو به روی ماجراجویی Ellie قرارگرفته است.

هر دو این ایده‌ها بسیار جالب هستند اما با اسکن نزدیک طرح روی گیتار جوئل می‌توانیم ببینیم که این دقیقاً همان طرحی است که روی گردن او قرار دارد. این تتو دقیقاً مشابه چیزی است که الی دارد. البته با توجه به خاطرات زیاد یادگیری گیتار میان این دو، این طرح می‌تواند توسط هر دو انتخاب‌شده باشد. احتمالاً این نشان را در طول گیم پلی بیشتر خواهیم دید و امیدواریم که به شیوه‌ای غافلگیرانه دلیل پشت این تتو فاش شود.

خشونت بدون کنترل الی

The Last of Us

از همان روزهای اول معرفی بازی می‌دانستیم که با یک عنوان تاریک و ترسناک روبه‌رو هستیم. نیل دراکمن، کارگردان بازی، بارها گفته است که این عنوان در مورد چرخه خشونت و تأثیر آن روی شخصیت الی است که چطور او را به یک قاتل بالفطره تبدیل کرده است. از تریلرهای قبلی تابه‌حال می‌توان روند خشن‌تر شدن این شخصیت را دید. شاید در ابتدا تنها صحبت‌هایی چون: « من او را پیدا می‌کنم….و تک‌به‌تک آن‌ها را خواهم کشت» حالا در این تریلر صورت او خونین است و عصبانیت در تمام‌صورت او دیده می‌شود. با توجه به اینکه صورت او در اوج عصبانیت رگه‌هایی از ناراحتی را هم دارد، احتمالاً این خون که به‌صورت اوست از فردی است که عمیقاً مواظب آن است. البته می‌تواند نتیجه یک کشتار عجیب که تازه به راه انداخته است باشد. هر چه که باشد خشونت الی به حدی غیرقابل‌کنترل رسیده است و تابه‌حال این حد از خشونت را ندیده بویم.

بازی The Last of Us Part 2 روز 30 خرداد منتشر می‌شود.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.