RTX 2080 Super
یحیی رحیمی

شایعه: Nvidia به دنبال کاهش هزینه ساخت کارت گرافیک با فناوری Ray-Tracing است

یحیی رحیمی 18 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
437 بازدید

بر اساس شایعه جدیدی که منتشر شده است، کمپانی Nvidia به دنبال کاهش هزینه ساخت کارت گرافیک های با فناوری Ray-Tracing است و در نتیجه به زودی مدل های جدیدتری از کارت گرافیک عرضه خواهند شد و پادشاهی مدل RTX 2080 Super به زودی خاتمه پیدا خواهد کرد.

این کمپانی ساخت قطعات گرافیکی قرار است روز 14 مه میلادی یک کنفرانس داشته باشد و عده زیادی باور دارند که این کنفرانس در مورد کارت گرافیک های نسل آینده خواهد بود. افراد مختلفی در شبکه های اجتماعی به این شایعه دامن زاده اند و اگر همه چیز درست باشد، مدیر عامل Nvidia با آن کت چرم اش روی صحنه خواهد رفت و یک کنفرانس هیجان انگیز را ارایه خواهد داد.

اسم نسل جدید کارت گرافیک های انویدیا، Nvidia Ampere خواهد بود که البته این تنها یک کد رمز برای جلوگیری از افشا شدن اطلاعات است. در ماه مارس میلادی شاهد ثبت یک نشان تجاری به نام DGX A100 بودیم که در واقع یک سخت افزار ساخته شده توسط نسل جدید کارت گرافیک های انویدیا بود.

با توجه به این نشان تجاری ثبت شده، اسم مدل اولیه کارت گرافیک، GA100 خواهد بود و این اولین قطعه از خانواده Ampere است که قرار است بر اساس معماری جدید و همچنین نسل بعدی فناوری های پردازشی و تصویر عرضه شود. ماشین های قدرتمند Nvidia DGX از زمان معرفی معماری پاسکال وجود داشته اند اما از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی به خود دیده اند و همین الان می توانید با پرداخت ماهانه 19 هزار یورو، قدرتی عجیب و غریب یک ابررایانه عظیم را با 16 عدد کارت گرافیک های V100 تجربه کنید.

رویداد GTC این ماه کاملا پیرامون پردازش رایانه ای خواهد بود و انتظار نداشته باشید که نسل جدید کارت گرافیک های انویدیا معرفی شوند. با توجه به اینکه فاصله زیادی میان نسل فعلی و آنچه ما Ampere می نامیم وجود دارد، بعید است به این زودی شاهد معرفی آن باشیم.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.