PS5-Logo
یحیی رحیمی

توسعه دهنده Hellpoint: فناوری صدای سه بعدی PS5 قدرت پردازنده را بالا برده است

یحیی رحیمی 15 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
643 بازدید

سونی مدتی پیش یک ارایه دیجیتالی در مورد مشخصات فنی کنسول PS5 داشت. یکی از ویژگی های این کنسول که نظر بسیاری را به خود جلب کرد، موتور صدای سه بعدی این کنسول به نام Tempest بود. این موتور پتانسیل بسیار بالایی برای ارتقای تجربه شنیداری بازی ها دارد و با توجه به اینکه سونی هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد منتشر نکرده است، تنها می توانیم عملکرد آن را از جانب توسعه دهندگان بشنویم و حداقل روی کاغذ باید گفت که با پتانیسل بالایی روبه رو هستیم.

یکی از توسعه دهندگانی که از این فناوری جدید تعریف کرده است، مارک یوتراس از استودیو Cradle Games است. او کاگردان فنی بازی علمی تخیلی Hellpoint است و در مصاحبه جدیدش از موتور صدای کنسول PS5 و اینکه سخت افزار پردازش صدا قدرتمندتر شده است، حسابی تعریف کرده است. او گفته است که فناوری صدای سه بعدی مدت هاست که وجود دارد و حتی امکان آن بود که روی نسل فعلی نیز چنین چیزی داشته باشیم اما به دلیل ضعف سخت افزاری و قدرت کم پردازنده، چنین چیزی غیر ممکن بود. حالا کنسول PS5 با افزایش قدرت پردازنده به راحتی می تواند چنین کاری را انجام دهد:

فناوری صدای سه بعدی مدت زیادی است که در دسترس است. حتی می توانید به راحتی روی کنسول های نسل فعلی هم آن را به راه بیندازید. اما بسیاری از بازی ها قادر به ارایه چنین چیزی نیستند زیرا که بخشی از توان پردازشی کنسول را می گیرد و به همین دلیل مجبور به اجرای نرم افزاری این فناوری بودیم. اما حالا که سخت افزار پیشرفت کرده است، دلیل برای عدم استفاده از آن وجود ندارد. برای ما کنسول PS5 با کمی تغییرات می تواند گزینه بهتری باشد. با این کنسول می توانیم پردازنده را از پردازش سنگین صدا رها کنیم و اگر هر دو کنسول را در نظر بگیریم، داشتن یک سخت افزار برای پردازش صدا می تواند قدرت CPU را فوق العاده افزایش دهد.

موتور صدای سه بعدی PS5 قطعا بسیار جالب و قابل توجه است و باید اطلاعات بیشتری از سوی سونی دریافت کنیم.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.