PS5-Logo
یحیی رحیمی

گزارش: سونی به دنبال عرضه محدود PlayStation 5 است

یحیی رحیمی 29 فروردین 1399 بدون دیدگاه
464 بازدید

ویروس کرونا روی بخش های مختلف صنعت و به خصوص صنعت بازی های ویدیویی و سخت افزار تاثیر گذاشته است. شایعاتی در مورد به تاخیر افتادن عرضه کنسول جدید PlayStation 5 نیز منتشر شده است که با وجود رد آن‌ها از سونی سونی، به نظر بخشی از آن‌ها درست بوده است.

بلومبرگ امروز گزارشی از فرایند تولید کنسول سونی منتشر کرده است. بر اساس منابعی که به اسم آن‌ها اشاره نشده است، سونی به دنبال عرضه محدود کنسول PlayStation 5 است و به نظر سال اول انتشار کنسول با توجه به مشکلات تولید، محدود شده خواهد بود و نسبت به زمان عرضه PS4، یک عرضه کوتاه تر و محدودتر را شاهد خواهیم بود. همچنین گفته ها حاکی از آن است که قیمت کنسول نیز در سال اول بالاتر از حد انتظار خواهد بود.

گفته شده است که قیمت PS5 بین 500 تا 550 دلار خواهد بود. افزایش قیمت نیز به دلیل استفاده از تجهیزات بهتر و البته کمبود قطعات لازم برای تولید کنسول در ماه های اخیر عنوان شده است. سونی مدت هاست که در مورد قیمت این دستگاه مردد مانده است. در حالی که همه انتظار قیمت 400 تا 450 دلار را دارند اما چنین چیزی برای سونی امکان پذیر نبوده است، هر چند که این کمپانی ژاپنی به کاهش فروش کنسول در صورت بالارفتن قیمت آگاه است.

با توجه به این گزارش، سونی هیچ گونه برنامه ای برای تاخیر در عرضه PlayStation 5 ندارد. تنها دلیلی که باعث خواهد شد عرضه کنسول به سال 2021 بیتفد، این است که مایکروسافت تصمیم به چنین کاری بگیرد. ردموندی ها در سوی دیگر هر گونه تاخیر در عرضه Xbox Series X را رد کرده اند و فیل اسپنسر نیز گفته بود که به دلیل یک بازی عرضه کنسول را به تاخیر نمی اندازد.

ویروس کرونا تمام برنامه های سونی را به هم ریخته است. در این گزارش گفته شده است که قرار بوده رویداد معرفی کنسول در هفته های اخیر برگزار شود. این در حالی است که دسته بازی کنسول را دیدیم اما چنین معرفی نیز برنامه ریزی نشده بود و تنها برای کاهش انتقادات طرفداران معرفی شد.

منبع: SegmentNext

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.