nvidia rtx
یحیی رحیمی

Nvidia باور دارد لپ‌تاپ‌های گیمینگ رقیب اصلی کنسول‌های نسل بعدی هستند

یحیی رحیمی 11 اسفند 1398 بدون دیدگاه
457 بازدید

کنسول های Xbox Series X و PlayStation 5 از دل سخت افزار AMD ساخته شده اند و بر اساس اطلاعاتی که از آن‌ها منتشر شده است، فناوری های سخت افزاری جدیدی نیز در آن‌ها به کار رفته است. PC و سیستم های رایانه های همیشه یکی از رقیبان اصلی کنسول ها بوده ند اما Nvidia باور دارد که چالش اصلی برای کنسول ها، لپ‌تاپ‌های گیمینگ خواهد بود.

مدیرعامل Nvidia در کنفرانس اخیر این کمپانی از پتانسیل های موجود در لپ‌تاپ‌های گیمینگ گفته است و به نوعی آن‌ها را یک کنسول جدید نامیده است. Jensen Huang در جواب به سوالی که در مورد میزان فروش لپ‌تاپ‌های گیمینگ پرسیده شد، گفت:

در موردکسب و کار لپ تاپ های ما باید گفت که شاهد رشد دورقمی برای هشتمین دوره مالی هستیم و بدون شک لپ تاپ ها نیز یک دسته بندی جدید در صنعت بازی حساب می شوند. مثل اینکه یک کنسول جدید باشد البته این بزرگ ترین کنسول بازی در دنیاست که تابه حال وجود داشته است و دلیل آن نیز این است که مردم بیشتر از هر دستگاه دیگری با لپ تاپ سر و کار دارند.

اینکه توانسته ایم کارت گرافیک های RTX را در دل لپ‌تاپ‌های گیمینگ سبک بگنجانیم، واقعا یک پیشرفت بزرگ بود و این دلیلی است که ما حالا به دنبال موفقیت بزرگی در زمینه لپ‌تاپ‌ها هستیم.

معرفی طراحی Max-Q توسط Nvidia توانست پیشرفت گفته شده را محقق سازد. هر چند که توانایی پردازنده های طراحی شده با این فناوری کمی پایین تر است اما باعث تولید دستگاه های سبک و باریک شده است. برای نمونه لپ تاپ Acer Triton 500 دارای کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Max-Q است و تنها 0.7 اینچ ضخامت دارد.

بر اساس گفته های IDC، میزان فروش لپ‌تاپ‌های گیمینگ 13 درصد پیشرفت کرده است و در یک سال حدود 19.4 میلیون عدد از این دستگاه ها فروخته می شوند. میزان فروش PS4 تا به حال 106 میلیون عدد بوده است که به صورت میانگین در سال، 18 میلیون خواهد بود و از میزان فروش لپ‌تاپ‌ها پایین تر است. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.