ps5-logo
یحیی رحیمی

سردرگمی سونی در تعیین قیمت PS5؛ کمبود قطعات دلیل آن

یحیی رحیمی 26 بهمن 1398 بدون دیدگاه
761 بازدید

هفته پیش صفحه رسمی کنسول PS5 روی وب سایت سونی شروع به کار کرد و البته فعلا فقط یک لوگو را شاهد هستیم و هیچ اطلاعات دیگری منتشر نشده است. به نظر می رسد که سونی هنوز آماده معرفی کامل کنسول جدید خود نباشد و دلیل آن نیز سردرگرمی در تعیین قیمت است.

بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود خبر از سردرگمی غول فناوری ژاپنی در تعیین قیمت PS5 گفته است. به نظر می رسد کمبود یک سری قطعات و نایابی آن‌ها باعث شده است که قیمت ساخت کنسول به 450 دلار برسد. همین باعث شده است که سونی فعلا دست نکه دارد و راه حلی برای قیمت آن پیدا کند.
به نظر می رسد که تعداد فلش مموری های DRAM و NAND در بازار پایین است و این دو قطعه نیز در ساخت موبایل های هوشمند بسیار محبوب هستند.

همان طور که می دانید کنسول جدید سونی در تعطیلات آخر سال میلادی به همراه Xbox Series X عرضه خواهد شد. در سوی دیگر قیمت کنسول جدید مایکروسافت نیز برای سونی بسیار تعیین کننده است. این کمپانی مایل به تعیین قیمتی بالاتر از Xbox نیست و نمی خواهد اشتباه مایکروسافت در شروع نسل هشتم را تکرار کند. به هر حال قیمت فاکتور مهمی است و می تواند روی وجهه کنسول تاثیر گذار باشد.

به نظر می رسد مایکروسافت تا E3 2020 خبری در مورد Xbox Series X منتشر نکند و در سوی دیگر زمان عرضه نیز برای سونی هر روز تنگ تر می شود. کنسول PS4 در فوریه 2013 معرفی شد و قیمت آن نیز در E3 به همگان اعلام شد. این در حالی است که سونی E3 را بیخیال شده است و مانند پارسال در آن شرکت نخواهد کرد و به جای آن می خواهد خودش در مراسمی جدا کنسول را معرفی کند.

بلموبرگ در ادامه گفته است که سونی به دنبال یک راه حل کندتر می گردد و احتمالا تغییر از PS4 به PS5 به کندی و آرامی انجام شود و بازی های جدید روی هر دو کنسول اجرا شوند. در آخر نیز گفته شده است که هدست واقعیت مجازی سونی در دست تولید است اما بعد از عرضه PS5 به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.