steam
یحیی رحیمی

استیم رکورد میزان کاربران فعال خود را شکست: 19 میلیون نفر

یحیی رحیمی 15 بهمن 1398 بدون دیدگاه
369 بازدید

بر کسی پوشیده نیست که تعداد کاربران فروشگاه استیم رقم بسیار بالایی است. همین باعث شد که Epic Games به رقابت برخیزد و فروشگاه دیجیتالی خود را تاسیس کند. به نظر می رسد که این فروشگاه تاثیر چندانی روی کاربران استیم نداشته است و در روز گذشته رکورد جدیدی در این مورد به ثبت رسیده است.

با توجه به آمار منتشر شده توسط SteamDB، میزان کاربران فعال فروشگاه به 18.8 میلیون نفر رسیده است. رکورد قبلی در این مورد 18,537,490 نفر بوده است که در ژانویه 2018 به ثبت رسیده است. هر چند که این رقم فوق العاده زیاد است اما اگر به تعداد کاربران آنلاین داخل بازی ها نگاه کنیم، به رقم 5.8 میلیون می رسیم که نسبت به 18.8 چندان زیاد نیست. این رقم در سال گذشته نیز 7 میلیون نفر بود و به نظر می رسد که بسیاری تنها وارد حساب کاربری خود شده اند و هیچ بازی پلی نکرده اند.

SteamDB در توییت خود گفته است که بعد از دو سال بالاخره رکورد بیشترین تعداد کاربران آنلاین استیم شکسته شده است و جالب است که این رقم در حال افزایش است اما نسبت به سال گذشته، یک میلیون نفر کمتر در حال بازی کردن هستند. البته این ممکن است در نتیجه استراتژی جدید استیم باشد. مدتی پیش Valve اعلام کرد که تمام بازی های Half Life به صورت رایگان تا عرضه Half Life Alyx در دسترس بازی خواهند بود.

رایگان بودن بازی های Half-Life و Half-Life 2 البته تا عرضه بازی جدید ادامه خواهد یافت و می توانید همین الان آن‌ها را به صورت رایگان در استیم بازی کنید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.