xbox series x ps5
یحیی رحیمی

مشخصات گرافیکی کنسول های Xbox Series X و PS5 لو رفت

یحیی رحیمی 12 دی 1398 1 دیدگاه
1,859 بازدید

سال 2020 رسما شروع به کار کرده است و به سرعت در حال نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول های نسل نهم هستیم. سونی هنوز کنسول جدید خود به نام PlayStation 5 را معرفی نکرده است و از سوی دیگر Xbox نیز شکل و شمایل اولیه Xbox Series X را به ما نشان داده است. اخیرا یک سری اطلاعات از کارت گرافیک این دو کنسول درز پیدا کرده است که اگر درست باشند، دیگر صبر برای این کنسول های جدید سخت خواهد شد.

این اطلاعات درز شده توسط Digital Foundry منتشر شده اند و مستقیما نیز از آزمایشگاه های AMD بیرون آمده اند. گفتنی است کنسول Xbox Series X دارای یک کارت گرافیک با 12 ترافلاب خواهد بود. این در حالی است که Xbox One تنها 1.3 ترافلاپ بود و همچنین Xbox One X نیز 6.

این گزارش هنگامی که صحبت به PS5 می رسد دقیق تر می شود. این کنسول جدید دارای یک کارت گرافیک 9.2 ترافلاپی خواهد بود که نسبت به کنسول جدید مایکروسافت کمتر است اما هنوز فوق العاده قدرتمند و با کیفیت است. در ادامه گفته شده است که کارت گرافیک PS5 دارای حافظه GDDR6 خواهد بود. از جمله کارت گرافیک هایی که دارای چنین حافظه ای هستند می توان به GTX 1660ti، RTX 2060-2080 و AMD Radeon RX 5700 اشاره کرد.

در ادامه می توان دید که کنسول PS5 می تواند بازی های PS4 و PS4 Pro را اجرا کند. به هر حال روی کاغذ همه چیز عالی به نظر می رسد و باید دید که کیفیت آن در واقعیت چگونه خواهد بود. البته دقت کنید که تمامی این اطلاعات در حد یک شایعه هستند و با شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

سونی قول داده است که PS5 را در چند ماه آینده به صورت رسمی معرفی کند و باید دید که در آخر چه اتفاقی خواهد افتاد. نظر شما در مورد این اطلاعات منتشر شده چیست؟

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    امیر حسین

    مهمان

    من هنوز نتونستم از نزدیک این کارت گرافیک ها رو ببینم حالا ایکس باکس سونی بیان کارت گرافیک 20گیگ بندازن من فقط حسرت میخورم این عالیه چون من یه گیمر فقیر هستم. انشاا… 10سال
    دیگه میشه نظر داد . البته برایه من اینجوری پیشرفت پس رفته .

    پاسخ دهید