teslasuit gloves
یحیی رحیمی

ایجاد حس لمس اشیاء مجازی با این دستکش VR

یحیی رحیمی 7 دی 1398 بدون دیدگاه
667 بازدید

واقعیت مجازی به طور کلی روی دیدن و شنیدن تمرکز کرده است و به عنوان نقطه شروع نیز فوق العاده است اما هر چه واقعیت مجازی محبوب تر می شود، کمپانی های بزرگ نیز راه های جدیدی را برای واقعی کردن این فناوری پیدا می کنند و به دنبال چرخاندن چرخ های این بازار نوپا هستند. اخیرا یک دستکش عجیب معرفی شده است که قرار است حس لامسه را نیز به این دنیای مجازی وارد کند.

دستکش های جدید Teslasuit Glove نام دارند و فناوری های مختلفی را برای شناسایی دست و همچنین حرکات انگشتان به کار برده است. این دستکش همچنین از بازخوردهای مختلفی برای شبیه سازی حس لامسه استفاده می کند. هر انگشت آن با یک صفحه نمایش لمسی 3×3 تجهیز شده است که به کاربران اجازه می دهد تا هنگام لمس یک شیء آن را به صورت واقعی نیز حس کنند.

سنسورهای این دستکش با فناوری های موشن کپچر و ظبط حرکات و همچنین بازخورد نیرویی کار می کند و با همین رویه حس ویبره و مقاومت را به کاربر القا می کند. همچنین یک سیستم بیومتریک یکپارچه نیز برای بررسی سطح احساس، استرس و ضربان قلب در نظر گرفته شده است و همه اینها وارد بازی می شوند.

teslasuit gloves

این دستکش ها فقط برای بازی ساخته نشده اند. در واقع هدف اصلی آن‌ها کنترل سیستم های رباتیک و همچنین استفاده از صنعت پزشکی است. واقعیت مجازی در این عرصه ها استفاده می شود و حتی پژوهش گران از هدست های واقعیت مجازی برای درمان بیماران با فوبیاهای مختلف مانند ترس از عنکبوت استفاده می کنند.

همچنین این فناوری برای درمان بیماران دارای افسردگی و همچنین اضطراب نیز مناسب است. این دستکش های جدید همچنین می تواند به داشتن کنترل بیشتر روی این فناوری کمک کند و برای نمونه در صورتی که ضربان قلب از حد خود خارج شود، سریعا به کاربر هشدار داده شود و تصویر قطع شود. نظر شما در مورد این دستکش های جدید چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.