rtx 2080 q
یحیی رحیمی

لپ تاپ های با کارت گرافیک RTX 2080 Max-Q از کنسول های نسل بعد قوی تر هستند

یحیی رحیمی 7 دی 1398 1 دیدگاه
720 بازدید

کمپانی های سونی و مایکروسافت دقیقا یک سال بعد کنسول های جدید خود را به نام Xbox Series X و PlayStation 5 را عرضه خواهند کرد. هر دو این کنسول ها از چیپ های سیلیکونی AMD استفاده می کنند و این مساله به نظر Nvidia را چندان خوشحال نکرده است. Nvidia اخیرا بیان کرده است که لپ تاپ های دارای کارت گرافیک RTX 2080 Max-Q از کنسول های جدید بسیار قوی تر هستند.

این صحبت در کنفرانس جهانی فناوری گرافیک در کشور چین انجام شده است. مدیرعامل Nvidia به نام Jensen Huang از مزایای کارت گرافیک های Max-Q صحبت کرده است و گفته است که از آن‌ها می توان در لپ تاپ های باریک تر نیز استفاده کرد و به نوعی یک دستگاه گیمینگ سبک ساخت. او در ادامه گفته است که:

jensen huangلپ تاپ ها حالا پلتفرم جدیدی با رشد بسیار سریعی هستند. گیمینگ نیازمند PC های قدرتمند است و معمولا این PC ها نیز اندازه بزرگ و غیرقابل حملی دارند. هنگامی که ما روی لپ تاپ های بازی کار کردیم، اندازه آن‌ها به قدری زیاد بود که کارت گرافیک فوق العاده قدرتمندی نیاز داشت و همین نیاز به فن های خنک کننده قوی و همچنین مصرف برق زیادی داشت. برای همین بود که نیاز داشتیم اندازه آن‌ها را بزرگ بسازیم. حالا با استفاده از کارت گرافیک های جدید می توانیم لپ تاپ گیمینگ فوق العاده زیبا و باریک بسازیم.

نتیجه این تلاش ها در لپ تاپ های جدید Lenovo Legion Y740، MSI’s GS75 Stealth و Acer’s Predator Triton 500 دیده می شود که این سه تا از بهترین لپ تاپ های سال جاری نیز هستند و هر کدامشان توسط یک کارت گرافیک Max-Q تجهیز شده اند. مشخص نیست که این لپ تاپ های جدید بتوانند فریم ریت بیشتری نسبت به کنسول های نسل نهم داشته باشند زیرا که هنوز این کنسول ها را برای مقایسه در دست نداریم.

گفتنی است که کارت گرافیک RTX 2080 Max-Q قدرتی به اندازه یک RTX 2070 دارد و این اتفاقی فوق العاده است. فعلا باید منتظر عرضه کنسول های جدید باشیم و قدرت آن‌ها را در عمل ببینیم. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    امیر حسین

    مهمان

    سلام چه فایده برای بدبخت بیچاره ها داره . بیست سال دیگه نظرمو میگم وقتی به دستم رسیدم تونستم دست دومشو بخرم.

    پاسخ دهید