ps5
یحیی رحیمی

سرعت بارگذاری SSD کنسول PS5 به درجه بهینه سازی بازی بستگی دارد

یحیی رحیمی 3 آذر 1398 بدون دیدگاه
482 بازدید

یکی از جزئیاتی که در مورد سخت افزار کنسول PS5 می دانیم آن است که این کنسول دارای حافظه SSD است. این حافظه هیچ گونه بخش مکانیکی ندارد و برای همین سرعت بارگذاری اطلاعات آن فوق العاده بالاست. از آنجایی که هیچ گونه قطعه ای وجود ندارد که در هارد دنبال اطلاعات بگردد، سرعت بارگذاری لحظه ای خواهد بود و همچنین امکان خرابی نیز بسیار پایین است.

سونی از تمامی مزایای حافظه SSD آگاه است و برای همین از آن در کنسول جدید خود استفاده کرده است. سونی چندین دفعه از سرعت بارگذاری فوق العاده کنسول خود صحبت کرده است اما به نظر می رسد این به بازی که اجرا می کنید بستگی دارد. بازی های جدید همگی از سیستم فشرده سازی سنگینی استفاده می کند و برای همین لازم است که بازی برای حافظه SSD بهینه شود وگرنه هیچ تفاوتی در بازی نخواهید دید.

این نکته ای است که Mika Vehkala مدیر فنی استودیو Remedy به آن اشاره کرده است. او اخیرا با مجله رسمی PlayStation مصاحبه کرده است و نکات جالبی در مورد کنسول PS5 بیان کرده است:

 

اگر بازی ها از نظر کیفیت و جلوه های بصری به همان اندازه ای که حالا هستند باشد، قطعا زمان بارگذاری بازی ها در PS5 لحظه ای خواهد بود. البته از آن جایی که قرار است داده های بیشتری روی این کنسول پردازش شود و از جایی که بهینه سازی بازی نیز هزینه بیشتری در روند تولید ایجاد خواهد کرد، ممکن است زمان بارگذاری بیشتری را ببینیم و باعث شود که دقیقا چیزی مشابه زمان بارگزاری امروز را مشاهده کنیم.

کنسول PS5 یک نسل جدید از گرافیک را ارایه می دهد و از این لحاظ بازی های با کیفیت بالای بیشتری را خواهیم دید. این باعث افزایش تعداد داده های بازی و همچنین زمان بیشتری برای پرزداش خواهیم داشت. در صورت عدم بهینه سازی بازی، سرعت بارگذاری تفاوتی نخواهد کرد. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.