assassins_creed_4_black_flag
یحیی رحیمی

Assassin’s Creed پرفروش ترین عنوان کمپانی یوبی‌سافت تا به حال است

یحیی رحیمی 6 مهر 1398 بدون دیدگاه
967 بازدید

سری بازی Assassin’s Creed سالهاست که میان بازیکنان جا خوش کرده است و نسخه های فوق العاده متفاوتی نیز از بازی منتشر شده است. یوبی‌سافت سالهای موفقی با این بازی داشته است و البته نسخه های ضعیف را نیز شاهد بوده ایم. اما وقتی صحبت به تعداد کپی های فروخته شده از بازی می رسد، می بینیم که هیچ کدام از فرانچایزهای دیگر یوبی‌سافت به گرد پایش هم نمی رسند.

اخیرا Daniel Ahmad که یکی از تحلیل گران کمپانی ها سازنده بازی های ویدیویی است، آمار و ارقام فروش فرانچایزهای مختلف این کمپانی فرانسوی خوش نام را منتشر کرده است. در میان آن‌ها می توان سلطه بی چون و چرای Assassin’s Creed را مشاهده کرد. تا به حال 140 نسخه از این بازی فروخته شده است و با توجه به عمر 12 ساله این سری، به صورت میانگین هر سال 11.5 میلیون نسخه از بازی به فروش رفته است. این واقعا آمار دیوانه کننده ای است و جالب است که از این میان، بیش از 95 میلیون نفر بازیکن اختصاصی هستند و بقیه ممکن است چند نسخه خریداری کرده باشند.

Assassin’s Creed: 140m sold
Just Dance: 70m sold
Far Cry: 50m sold
Rabbids: 20m sold

R6S: 50m players
Ghost Recon: 30m players
For Honor: 21m players
The Crew: 21m players

بعد از نوبت به فرانچایز Just Dance می رسد که البته نصف سن Assassin’s Creed را دارا است و تا به حال 70 میلیون نسخه از آن فروخته شده است. با توجه به گفته های خود یوبی‌سافت، تا به حال 2.5 میلیارد آهنگ در این بازی پخش شده است. در ادامه نیز فرانچایزهای Far Cry و Rabbids دیده می شوند. و Rainbow Six Siege نیز با 50 میلیون بازیکن در جایگاه های بعدی قرار گرفته است.

به طور کلی یوبی‌سافت توانسته با فرانچایزهای متعدد جایگاه ویژه ای برای خود باز کند و این اتفاق فوق العاده خوبی است و نشان از رشد روز افزون این کمپانی فرانسوی دارد. اگر آمار فروش بازی ها را جمع بزنیم، به عدد شگفت انگیزی می رسیم و حساب کنید که چقدر سود عاید این کمپانی شده است. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.