detroit become human
یحیی رحیمی

David Cage از ضعف های نسل بعدی کنسول ها می گوید

یحیی رحیمی 17 مرداد 1398 بدون دیدگاه
782 بازدید

سال 2020 قطعاً سال هیجان‌انگیزی برای گیمینگ خواهد بود. مایکروسافت و سونی کنسول‌های جدید خود را عرضه خواهند کرد و نسل بعدی کنسول‌ها رسماً شروع به کار خواهد کرد و شاهد پشتیبانی از کیفیت 4K و قابلیت Ray-Tracing خواهیم بود. بسیاری از توسعه‌دهندگان از ضعف‌ها و قوت نسل بعدی گفته‌اند و حالا David Cage نیز نظر خود را بیان کرده است.

David Cage که سازنده بازی‌های مختلفی مانند Detroit: Become Human و Heavy Rain بوده است، اخیراً مصاحبه مفصلی داشته است و از نگرانی خود در مورد محدودیت‌ها و همچنین افزایش هزینه توسعه بازی‌ها خبر داده است. او در این مورد گفته است:

david cageپیشرفت شایانی درزمینهٔ قدرت پردازش داریم و این می‌تواند باعث بهبود فیزیک و هوش مصنوعی بازی‌ها شود. اینکه کارت گرافیک قادر به ارائه رزولوشن 4K و Ray-Tracing است، فوق‌العاده است. باور داریم که شاهد پیشرفت عجیبی در نسل بعدی کنسول‌ها هستیم اما تنها پیشرفت یک بخش سخت‌افزار مهم نیست. برای نمونه محتوای 8K را چطور بدون داشتن تلویزیون 8K می‌توان نشان داد؟ محتوای 8K همچنین به فضای ذخیره‌سازی عجیبی نیاز دارند و تازه باید سرعت بارگذاری نیز فوق‌العاده سریع باشد.

تحلیل ما این است که تعداد کمی از توسعه‌دهندگان به سمت محتوای 8K خواهند رفت و به‌یک‌باره نمی‌توان چنین کیفیت بالایی را تولید کرد. Ray-Tracing نیز هزینه ساخت بالایی دارد و قطعاً تنها بازی‌های Full-HD از آن استفاده خواهند کرد. قدرت بیشتر قطعاً به معنی سرگرمی بیشتر نیز هست اما چرخه توسعه بازی‌ها را فوق‌العاده سخت و پیچیده خواهد کرد و البته که بودجه بالایی نیز نیاز است. توسعه‌دهندگان متوسط دچار مشکل خواهند شد اما پتانسیل زیادی برای فرانچایز ها وجود دارد و آن‌ها بودجه زیادی در دست دارند.

نظر من این است که فناوری همان خودکار نوشتن کتاب است. هر چه خودکار پیشرفته‌تر باشد، تأثیری روی کتاب شما ندارد و این خودتان هستید که تعیین می‌کنید. محتوا نقش مهمی در سال‌های آینده دارد و تمامی پلتفرم‌ها باید دارای انحصاری‌های باکیفیتی باشند. امیدوارم که بازی‌های جدید و تازه‌ای ببینم زیرا که برخلاف فناوری، چنین بازی‌هایی هستند که صنعت بازی را پیش می‌برند.

نظر Cage فوق‌العاده مهم است. اگر هزینه ساخت بازی‌ها این‌چنین بالا برود، دیگر تنها چند کمپانی قادر به ساخت بازی‌هایی خواهند بود که از تمام توان کنسول استفاده خواهد کرد. چنین چیزی باعث افت خواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.