PSVR2
یحیی رحیمی

پتنت جدید PlayStation VR از یک مدل وایرلس با فناوری رندر گرافیکی جدید خبر می‌دهد

یحیی رحیمی 27 تیر 1398 بدون دیدگاه
520 بازدید

هنگامی که صحبت از نسل بعدی سخت افزار بازی می شود، به یک باره تمامی توجهات به سمت PlayStation 5 و البته Xbox Scarlett منعطف می شود. سونی اما در حال کار روی دو دستگاه برای نسل بعدی کنسول هاست. کنسول دستی که به طور کامل از روند تولید سونی خارج شده است اما به نظر ژاپنی ها در حال کار روی پلتفرم وافیت مجازی هستند و پتنت های ثبت شده جدید نیز اشاره به PlayStation VR دارند.

در جدیدترین پتنت ثبت شده توسط سونی، می توان یک هدست وایرلس را مشاهده کرد. در پتنت ثبت شده روشی برای جلوگیری از سرگیجه و احساس استفراغ بازیکنان پیشنهاد شده است و سونی برای رفع این مشکل از یک سری شتاب سنج و همچنین ژیرو سنسورها استفاده کرده است تا نحوه چرخاندن سر توسط بازیکن را متوجه شوند. این پتنت همچنین استفاده از یک فناوری رندر گرافیکی به نام Foveated Rendering را معرفی کرده است.

این فناوری گرافیکی اما زمان بارگذاری کارت گرافیک را کاهش می دهد و تنها تصاویر با گرافیک بالا را جایی که گیمر به آن نگاه می کند رندر می کند و به این صورت که بقیه محیط با گرافیک پایین تری رندر می شوند و تنها نقطه هدف با آخرین قدرت به نمایش گذاشته می شود که فکر خوبی است و جالب است که برای چنین چیزی نیز باید پتنت ثبت کرد.

سونی مدتی پیش گفته بود که نسل بعدی هدست های VR موسوم به PlayStation VR ممکن است در مدل های مختلفی عرضه شوند و مثلا یکی وایرلس و بدون سیم باشد و دیگری مانند نسل اول آن. به هر حال احتمالات زیادی در این مورد وجود دارد و باید منتظر عرضه کنسول PlayStation 5 باشیم و آن زمان شاید این هدست نیز معرفی شود. فعلا چیزی مشخص نیست و تنها گمانه زنی است. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.