1h-2019-app-revenue-downloads
یحیی رحیمی

صنعت بازی های موبایل حدود 30 میلیارد دلار در سال 2019 درآمد داشته است

یحیی رحیمی 16 تیر 1398 بدون دیدگاه
500 بازدید

همین چند وقت پیش بود که گوشی های موبایل دکمه ای بودند و آن زمان نیز بازی های ساده ای مانند مار و حرکت دادن یک توپ از میان دخمه های پر پیچ و خم. آن زمان کسی به فکر کسب درآمد از این بازی ها نبود. با ورود گوشی های اندرویدی و آیفون به بازار، به یک باره ایده های کسب و کار تغییر یافت و حالا صنعت بازی های موبایل موفق به کسب درآمد 30 میلیارد دلاری در سال جاری میلادی شده است.

جالب است که کمپانی های بزرگی در زمینه بازی های موبایل رقابت می کنند و بازار نیز مانند قبل نیست که یک عده بازی ساز مستقل بتوانند سود زیادی کسب کنند. برای نمونه PUBG Mobile فوق العاده سرگرم کننده و پرطرفدار است و البته که Fortnite نیز بازیکنان زیادی را به خود جذب کرده است. صنعت بازی های موبایلی اما یک قدم نیز پسرفت نکرده است و هنوز سود زیادی را عاید توسعه دهندگان می کند.

یک گروه آنالیزور به نام Sensor Tower اخیرا در گزارش جدید خود در مورد میزان درآمد صنعت بازی های موبایل صحت کرده اند. آن‌ها گفته اند که موبایل هنوز بسیار پرطرفدار است بخش بزرگی از درآمد کسب شده نیز از موبایل ها به جیب کمپانی های بازی سازی می رود. این صنعت از اول سال 2019 تا به حال، 30 میلیارد دلار درآمد داشته است. جالب است که میزان درآمد کسب شده توسط اپل حدود 80 درصد بیشتر از گوگل پلی اندروید است.

هر دو پلتفرم اندروید و iOS شاهد رشد خوبی در زمینه فروش بازی بوده اند و جالب است که بازی Honor of Kings کمپانی Tencent در صدر لیست بازی های در حال رشد قرار دارد و 728 میلیون دلار درآمد به حساب مالکان خود واریز کرده است. بازی های موبایلی ممکن است که اولویت شماره 1 کمپانی های بازی سازی نباشد اما نمی توان تاثیر شگرف آن روی بازار را کنار گذاشت. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.