ps5
یحیی رحیمی

پردازنده Zen 2 کنسول PS5 قدرت بالایی در پردازش هوش مصنوعی و دنیای بازی‌ها دارد

یحیی رحیمی 7 تیر 1398 بدون دیدگاه
737 بازدید

از میان مشخصات سخت افزاری جالب و قابل توجه کنسول PS5، یک قطعه بسیار برجسته تر از بقیه است و این پردازنده Zen 2 کمپانی AMD است و برای استفاده در این کنسول بسیار بلندپروازانه است. همچنین قابلیت Ray Tracing نیز در PS5 به کار برده شده است و همین باعث شده است که قدرت بالایی در زمینه پردازشی به کاربر ارایه شود.

به تازگی یکی توسعه دهندگان بازی Pacer که یک مسابقه ای آینده نگرانه است، در مورد قابلیت های کنسول PS5 صحبت کرده است و مشخصات سخت افزاری این کنسول را مناسب بازی خودشان می داند. بر اساس صحبت های او، توان پردازشی بیشتر، اجازه می دهد تا سیستم های پیچیده تری را خلق کرد و همچنین هوش مصنوعی پیشرفته تر و البته دنیای واقعی تری را شبیه سازی کرد. او در این مورد گفت:

قدرت پردازشی بیشتر همیشه خوشایند است. این کنسول هر چه که باشد به ما اجازه می دهد تا سیستم های پیچیده تری را مانند هوش مصنوعی پیشرفته تر و شبیه سازی دنیاهای بهتری را بسازیم.

موضوع دیگری که در مصاحبه با او بحث شد، قضیه فراپلفترم و اتصال بازیکنان کنسول های بازی به هم است. او گفت که صنعت بازی های ویدیویی آماده چنین چیزی است و بستگی دارد که بازار نسل بعدی کنسول ها چگونه باشد:

من فکر می کنتم که صنعت بازی های ویدیویی در حالت انتقال قرار دارد و یک پلتفرم از سخت افزار خالص به نرم افزار خالص تغییر یافته است. اینکه پلتفرم های جدید چگونه عمل کنند، بستگی به فاکتورهای بازار دارد و باید منتظر شروع نسل بعدی باشیم اما فرصت برای بازی فرا پلتفرمی از همیشه بیشتر در دسترس ماست.

سونی قبلا سخت گیری های زیادی در این مورد داشت اما بالاخره نرم شد و به بازی هایی مانند Fortnite و Rocket League اجازه داده شد تا از این قابلیت استفاده کنند. همچنین بازی Call of Duty: Modern Warfare نیز قرار است کاملا فرا پلتفرمی باشد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.