ryzen amd
یحیی رحیمی

AMD خبر از انتشار آپدیت BIOS برای حل مشکل کلاک پردازنده Ryzen 3000 داد

یحیی رحیمی 13 شهریور 1398 بدون دیدگاه
388 بازدید

AMD امروز در حساب توییتر خود بیانیه ای را منتشر کرده است و گفته است که قرار است یک آپدیت BIOS برای پردازنده های Ryzen 3000 منتشر شود. گفته شده بود که این پردازنده قادر به رسیدن به سطح کلاک در نظر گرفته شده نیست و این عدد از یک حد مشخص بالا نمی رود. گفته شده است که آپدیت جدید روز 10 سپتامبر در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

AMD در بیانیه منتشر شده گفته است که:

در حالی که افزایش فرکانس پردازنده به متغیرهای زیادی از جمله میزان کار، طراحی سیستم و خنک کننده مورد استفاده بستگی دارد، ما بازخوردهای مشتریان را که مشکلی در آپدیت ما پیدا کرده بود که فرکانس حالت Boost پردازنده را کاهش می دهد به صورت کاملا دقیق بررسی کردیم. ما حالا در فرایند آماده سازی یک آپدیت BIOS برای مادربردهای همکار خود هستیم و به زودی این مشکل را حل خواهیم کرد و به همراه آن نیز عملکرد دستگاه را نیز بهتر خواهیم کرد.

این بیانیه بعد از شکایات فوق العاده زیاد مشتریان منتشر شده است. اخیرا یک نظر سنجی در مورد پردازنده Ryzen 3000 به عمل آمده بود و از 2700 نفر شرکت کننده آن، تنها 5.6 درصد توانسته بودند که به فرکانس مورد نظر برسند. این مشکل اولین بار توسط Tom’s Hardware کشف شد و او فهمید که تنها یک هسته از پردازنده توانایی رسیدن به فرکانس Boost را دارد. این موضوع در پردازنده هایی که از ترکیب هسته های سریع و کند استفاده شده است دیده نمی شود و ترکیب این هسته می توند عملکرد پردازنده را بالا ببرد.

همچنین در تست های انجام شده نیز این موضوع دیده می شود و سرعت کلاک ماکسیمم این پردازنده حدود 50 تا 100 مگاهرتز پایین تر از حد معمول و تبلیغات شده است. حالا باید منتظر آپدیت BIOS باشیم و ببینیم که آیا تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.