psvr
یحیی رحیمی

PlayStation VR 2 ممکن است مدل های مختلفی داشته باشد؛ وایرلس با ردیابی چشم

یحیی رحیمی 5 خرداد 1398 بدون دیدگاه
526 بازدید

همه تمام تمرکزشان را روی کنسول PlayStation 5 گذاشته اند و صحبت های فراوانی در مورد نسل بعدی کنسول ها وجود دارد. این در حالی است که سونی خبر از توسعه دو سخت افزار مختلف برای نسل بعدی داده است. PlayStation VR تقریبا به آخر خط رسیده است و البته فناوری واقعیت مجازی نیز به مرور جای خود را باز کرده است و هدست های VR به موضوعی بسیار معمولی تبدیل شده است و کمپانی های مختلفی مانند Valve در حال ساخت و توسعه آن‌ها هستند. به نظر می رسد که سونی برای نسل بعدی هدست واقعیت مجازی خود، فکرهای بزرگی در سر دارد.

یکی از اعضای داخلی PlayStation به نام Dominic Mallinson در مورد نسخه جدید هدست واقعیت مجازی این کمپانی صحبت کرده است و نوید معرفی چندین مدل مختلف را داده است. او علاقه زیادی به یک نسخه وایرلس از این هدست های جذاب دارد و در صورت ساخت چنین نسخه ای، قطعا سخت افزار آن بسیار قدرتمندتر خواهد بود و نسخه فعلی PlayStation VR دارای سیم کشی عجیب و غریبی است که استفاده از آن را برای مصرف کنندگان سخت کرده است. او در این مورد گفت:

من در مورد نسخه وایرلس صحبت کرده ایم. یک راه آسان برای انجامش وجود دارد. می توانید سیم ها را بردارید و به جای آن یک نسخه وایرلس قرار دهید! آنگاه می توانید چندین نسخه داشته باشید و برای نمونه یک نسخه معمولی و یک نسخه بسیار پیشرفته. این چیزی است که ما در مورد PS4 انجام دادیم و می توانیم در مورد PSVR نیز انجام دهیم.

او کمی از فناوری های روز واقعیت مجازی و امکان استفاده آن‌ها در هدست های جدید گفت:

می خواهید بدانید که منظورم از فناوری ردیابی چشم چیست؟ خب باید در این دنیای عجیب فناوری وجود داشته باشد تا بتواند جایی که شما نگاه می کنید را ردیابی کند. بعدا می توانیم لایه های بیشتری به آن اضافه کنیم. مثلا می توانیم میزان تمرکز شما را با اندازه گیری تاخیر در عدسی چشم بسنجیم و همچنین اینکه به کجا نگاه می کنید یا اینکه فاصله بین دو عدسی چشم شما چقد است. این به ما اجازه می دهد تا لنزها را به درستی تنظیم کنیم و همه چیز را برای راحتی شما در نظر بگیریم. باید حس واقعی عمق و فاصله را به کاربر القا کرد و این فناوری اجازه می دهد تا جایی که شما به آن خیره شده اید را متوجه شویم.

باید دید که این فناوری چه تاثیری روی بازی های آینده دارد. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.