ProjectPreludeRune
یحیی رحیمی

پروژه Prelude Rune توسط Square Enix کنسل شد؛ استدیو Istolia تعطیل شد

یحیی رحیمی 25 اردیبهشت 1398 بدون دیدگاه
491 بازدید

کمپانی Square Enix دیروز به صورت رسمی اعلام کرده است که توسعه بازی Project Prelude Rune متوقف شده است و همچنین استدیویی که این بازی را توسعه می داد، Studio Istolia، نیز تعطیل شده است. کارمندان این استدیو قرار است به دیگر نقاط کمپانی منتقل شوند.

خبر تعطیلی این استدیو روی وب سایت و حساب های اجتماعی مرتبط با Project Prelude Rune منتشر شده است و همچنین گفته شده که کارگردان این پروژه به نام Hideo Baba از Square Enix جدا شده است. این بازی ابتدا در سال 2017 معرفی شد و آن زمان بودجه فوق العاده زیادی به آن اختصاص یافت. قرار بود که بازی به صورت انحصاری روی PS4 منتشر شود و همچنین منبع الهام آن نیز فانتزی های غربی بود.

حتی تریلر Project Prelude Rune نیز در مراسم Tokyo Game Show 2018 منتشر شد و عجیب است و که به یک باره روند توسعه آن تعطیل شده است و حتی خود استدیو نیز منحل شده است. شخصا فکر نمی کردم Square Enix چنین کاری را انجام دهد. تقریبا بخشی از ذهنم می گوید که این بازی برخواهد گشت. معمولا پروژه کنسل شدن یک بازی پیچیده است و عملا خطاهای زیادی باعث این کار می شوند.

همین استدیو Platinum Games مدتی پیش دست به کار عجیبی زد و بازی Scalebound را کنسل کرد و تمام تقصیر را نیز به گردن مایکروسافت انداخت. هر چه باشد می دانیم که در صورت تعطیلی توسعه یک بازی، همه مقصر هستنند و همه نیز ضرر خواهند کرد. البته اگر آخرین بازی Hideo Baba را دیده باشید، قطعا تمام خطاها را روی دوش این فرد خواهید انداخت!

طرفداران با وجود چنین خبرهایی کمی ترسیده اند و باور دارند که عجله Square Enix در انتشار اولین بخش از بازی Final Fantasy 7 Remake برای پر کردن بازه زمانی خود، ممکن است اشتباه بزرگی باشد و امیدواریم که گذشت زمان این موضوع را رد کند. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.