call-of-duty
یحیی رحیمی

میزان فروش سری بازی های Call of Duty به بیش از 300 میلیون نسخه رسیده است

یحیی رحیمی 15 اردیبهشت 1398 بدون دیدگاه
612 بازدید

تقریبا کسی پیدا نمی شود که اسم سری بازی های Call of Duty را نشنیده باشد و حتما یک بار هم که شده، نسخه ای از این بازی را تجربه کرده اید. Activision در جدیدترین جلسه مالی خود، آمار و ارقام جالبی را با طرفداران خود به اشتراک گذاشته است و حالا می دانیم که میزان فروش سری Call of Duty به بیش از 300 میلیون نسخه در سراسر جهان رسیده است.

اگر یادتان باشد، سری بازی Call of Duty کار خود را در سال 2003 آغاز کرد و اولین نسخه از بازی را نیز استدیو Infinity Ward بیرون داد و شاهد جنگ جهانی اول بودیم. تا به الان، 16 نسخه مختلف از این بازی منتشر شده است و استدیوهای Treyarch و Sledgehammer نیز به لیست توسعه دهنده های این بازی اضافه شده اند و وظیفه سنگینی را قبول کرده اند.

تا به حال نسخه های فرعی و اسپین های مختلفی نیز از Call of Duty ساخته شده است و برای نمونه استدیوهایی مانند Beenox، Raven Software و Aspyr نیز روی این بازی ها کار کرده اند و این فرانچایز از آنچه فکر می کنید بزرگ تر است. به هر حال این یار شفیق صنعت بازی های ویدیویی حالا بیش از 300 میلیون نسخه از خود را به فروش رسانده است.

فرانچایزهای زیادی موفق به رسیدن به چنین عددی نشده اند و از جمله آن‌ها می توان به Super Mario، Sonic و Pokemon اشاره کرد که البته اسم های بزرگی هستند و مدت هاست که میان دل طرفداران خود جا باز کرده اند و حالا فرانچایز ندای وظیفه نیز به جمع آن‌ها پیوسته است. حساب توییتر یکی از تحلیل گران کمپانی Activision گفته است که ساخت بازی Call of Duty Mobile نیز در حال انجام است و سران کمپانی نیز حساب بزرگی روی این بازی باز کرده اند.

چند روز پیش نیز خود Activision تایید کرد که نسخه جدید ندای وظیفه را تا آخر ماه ژوئن معرفی خواهد کرد و بسیاری باور دارند که شاهد Modern Warfare 4 خواهیم بود. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.