fortnite nintendo switch
یحیی رحیمی

قابلیت Cross-Play بازی Fortnite روی کنسول Swtich از کار افتاده است

یحیی رحیمی 23 اسفند 1397 بدون دیدگاه
623 بازدید

قابلیت فراپلتفرم اخیرا موضوع بحث های زیادی در دنیای بازی های ویدیویی بوده است و بعضی کمپانی ها مانند سونی تمایلی به انجام این کار ندارند و بر عکس مایکروسافت می خواهد که حسابی به کاربران خود برسد. این قابلیت برای بازی Fortnite فعال شده بود و این بازی از اولین هایی است که موفق به فعال کردن فراپلتفرم در سراسر پلتفرم ها شده است.

این به معنی آن است که تمامی بازیکنان Xbox One، PS4 و رایانه های شخصی می توانند در کنار یکدیگر به بازی بپردازند و مسابقه دهند و به نوعی همه در یک کاسه قرار دارند و در نتیجه اگر دوست شما روی پلتفرم دیگری باشد، می توان با او نیز مسابقه داد و دیگر نداشتن کنسول یکسان بهانه ای برای باخت نخواهد بود. اما از این مقدمه چینی ها که بگذریم، به تازگی آپدیت 8.10 بازی Fortnite برای کنسول Nintendo Switch منتشر شده است و حالا قابلیت فرا پلتفرم یا Cross-Play برای این کاربران غیر فعال شده است.

کاربران Switch نیز مانند بازیکنان موبایل کنار گذاشته شده اند و به نظر می رسد که PS4 و Xbox One هنوز دارای این قابلیت هستند. البته این را باید در نظر گرفت که نسخه مخصوص نینتندو بازی Fortnite درای مشکلات زیادی در اجراست و هنوز روی 30 فریم بر ثانیه قفل شده است و بسیاری باور دارند که بازی در سطح PS4 و Xbox One نیست و همین باعث ایجاد تفاوت در رقابت های بین پلتفرمی می شود و ممکن است توسعه دهنده به همین دلیل آن را کنار گذاشته باشد.

باید بگوییم که کاربران Switch هنوز می توانند مانند دیگر کاربران کنسول های دیگر به بازی بپردازند و تنها باید به صورت دستی کاربران را دعوت کنید و قابلیت خودکار بازی از کار افتاده است. یعنی اینکه اگر بخواهید با پلتفرم های دیگر مسابقه دهید، باید به صورت دستی بازیکنان دیگر پلتفرم ها را دعوت کنید. آپدیت 8.10 تغییرات زیادی را پدید آورده است و حالا شاهد یک توپ عجیب و بامزه هستیم که دیدنش خالی از لطف نیست.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.