کنسول Switch Pro
یحیی رحیمی

نینتندو پروژه ساخت کنسول Switch Pro را لغو کرده است

یحیی رحیمی 8 دی 1401 بدون دیدگاه
68 بازدید

شایعات متعددی در مورد کنسول Switch Pro در طی دو سال اخیر شنیده شده و بسیاری از گزارش‌ها به تقویت سخت‌افزار و رفع مشکلات مدل فعلی کنسول سوییچ اشاره داشتند. درحالی‌که مدل اولد سوییچ با نمایشگر جدید معرفی شد، اما سخت‌افزار داخلی تغییری پیدا نکرد. متخصصان دیجیتال فاندری در گفتگو زنده‌ای به مدل پرو اشاره کرده‌اند و ادعای تازه‌ای را مطرح کرده‌اند.

منابع خبرگزاری بلومبرگ در سال 2020 به شروع ساخت کنسول Switch Pro اشاره کردند. این کنسول قرار بود با نمایشگر 4K ساخته شود و همچنین قدرت پردازشی متناسب با کنسول‌های جدید داشته باشد. پس از این گزارش بود که شایعات متعددی، کام طرفداران نینتندو را شیرین کرد. گزارش‌هایی از پشتیبانی مدل پرو از فناوری DLSS انویدیا و همچنین افزایش وضوح و فریم ریت بازی‌های قدیمی خبر دادند. در ادامه تعویض داک و افزودن کابل لن و دو پورت USB 3.0 هم مطرح شد.

نینتندو هیچ‌گاه ساخت چنین مدلی را تائید نکرد، اما طرفداران همچنان به گمانه‌زنی ادامه دادند. یک تولید‌کننده لوازم جانبی چینی سال گذشته امیدها را زنده کرد و احتمال عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو در سال 2022 مطرح شد، اما این اتفاق هم رخ نداد. قسمت جدید پادکست دیجیتال فاندری به این مسئله می‌پردازد. جان لینمن می‌گوید که کنسول Switch Pro پروژه‌ای واقعی بود، اما نینتندو در نهایت تصمیم به لغو پروژه گرفت.

کنسول Switch Pro

عدم ساخت کنسول Switch Pro

جان لینمن در این مورد می‌گوید: «از صحبت با چند توسعه‌دهنده مختلف فهمیدم که یک آپدیت سخت‌افزاری میان فصل برای سوییچ در نظر گرفته شده بود و این اتفاق قرار نیست رخ دهد. واضح است که پروژه بعدی آن‌ها سخت‌افزار نسل بعدی خواهد بود.» گزارش‌ها از ادامه پشتیبانی از کنسول سوییچ خبر می‌دهند و در نهایت ممکن است کنسول جدید نینتندو تا چند سال آینده عرضه نشود. تعدادی می‌گویند که سوییچ در میانه عمر خود قرار دارد.

متخصص دیجیتال فاندری در ادامه افزود که عرضه مدل بعدی کنسول نینتندو برای 2024 برنامه‌ریزی شده است. شایعه تازه‌ای هم نشان داد که کارت گرافیک انویدیا Tegra239 به همراه پردازنده هشت هسته‌ای و پشتیبانی از DLSS و حتی ری تریسینگ به‌عنوان مشخصات سخت‌افزار نسل بعد نینتندو در نظر گرفته شده است. بازی جدید Legend of Zelda Tears of the Kingdom سال آینده میلادی عرضه می‌شود و کنسول سوییچ همچنان محتوای انحصاری و باکیفیت دریافت می‌کند. احتمال آن وجود دارد که نسخه بهبودیافته این بازی برای نسخه آینده منتشر شود و باید دید نینتندو چه تصمیمی در مورد نسل بعد گرفته است.

کنسول نینتندو سوییچ در حال حاضر جزو پرفروش‌ترین کنسول‌های بازار است و توانسته با کنسول‌های نسل جدید هم در میزان فروش رقابت کند.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.