تولید بازی The Witcher 4 ویچر 4
یحیی رحیمی

بازی The Witcher 4 همچنان در مرحله پیش ساخت قرار دارد

یحیی رحیمی 10 فروردین 1403 بدون دیدگاه
259 بازدید

شرکت سی‌دی پراجکت رد، سازنده بازی The Witcher 3، گزارش مالی سال 2023 را منتشر کردند. این گزارش سالانه، میزان درآمد بازی‌ها و همچنین وضعیت استودیو و پروژه‌ها را نشان می‌دهد. این بازی‌ساز لهستانی اعلام کرد که تولید رسمی بازی The Witcher 4 در نیمه دوم سال میلادی آغاز می‌شود و این اثر همچنان در مرحله پیش ساخت قرار دارد. بیش از چهارصد نفر توسعه‌دهنده مشغول کار روی این پروژه هستند.

بسیاری انتظار داشتند که پروژه پولاریس، مربوط به بازی جدید ویچر، پیشرفت بیشتری کرده باشد. استودیو برای تولید جدی آماده می‌شود و هنوز مراحل پیش‌تولید به اتمام نرسیده است. تیم بسیار بزرگی روی این پروژه کار می‌کنند و اعضای این تیم از پروژه تولید Cyberpunk 2077 نیز بیشتر است. سی‌دی پراجکت مدعی است که ویچر 4، توسعه‌یافته‌ترین بازی آنها خواهد بود. به عبارت دیگر این بازی هنگام انتشار، کمترین میزان ایراد و باگ را خواهد داشت.

پروژه‌های دیگری سی‌دی پراجکت همچنان در فاز اول باقی مانده‌اند. پروژه Sirius که اثری فرعی از مجموعه ویچر است در مرحله پیش ساخت قرار دارد. این پروژه توسط استودیو The Molasses Flood و با همکاری سی‌دی پراجکت ساخته می‌شود. ریمیک ویچر 1 نیز توسط استودیو Fool’s Theory پیش برده می‌شود و پیشرفتی نداشته است. تیم توسعه‌دهنده در حال ایده پردازی و آماده‌سازی برای آغاز تولید است. دنباله بازی سایبرپانک 2077 نیز در مرحله ایده پردازی قرار دارد و فاز تولید آن به این زودی آغاز نمی‌شود.

تولید بازی The Witcher 4 ویچر 4ساخت The Witcher 4 با حداکثر اعضا

سی‌دی پراجکت در پایان از ساخت یک IP یا عنوان کاملاً جدید خبر داد. این پروژه با اسم رمز Hadar شناخته می‌شود، مراحل اولیه ثبت ایده را طی می‌کند. هیچ اطلاعاتی از این بازی در دسترس نیست. حدود بیست نفر در حال کار روی این پروژه هستند و مراحل تحقیق و توسعه اولیه را طی می‌کنند. گزارش مالی نشان می‌دهد که سی‌دی پراجکت به‌خوبی از پس مدیریت تیم‌های مختلف برآمده و بازی‌های بیشتری از این توسعه‌دهنده و ناشر خوش‌نام در طی سال‌های آتی خواهیم دید.

میزان درآمد بازی سایبرپانک 2077 نیز در گزارش جدید درج شده است. این بازی حدود 750 میلیون دلار درآمد داشته است. بسته الحاقی فانتوم لیبرتی نیز پنج میلیون نسخه فروش کرده و باعث شده تا فروش کل این مجموعه از مرز 25 میلیون نسخه عبور کند. فروش کل مجموعه ویچر نیز به 75 میلیون نسخه رسیده است. با این حساب سی‌دی پراجکت تابه‌حال بیش از صد میلیون نسخه بازی فروخته است که موفقیت بزرگی برای آنها به‌حساب می‌آید.

پروژ‌ه‌های CD Projekt REDبازی The Witcher 4 اولین شماره از یک سه‌گانه جدید خواهد بود. این بازی توسعه‌یافته‌ترین و پیچیده‌ترین اثر سی‌دی پراجکت است که احتمالاً دو سال دیگر به دست علاقه‌مندان برسد. نظر شما در مورد بازی‌های جدید CD Projekt RED چیست؟

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.