بازی Final Fantasy 16 کامپیوتر
یحیی رحیمی

جزئیات نسخه کامپیوتر بازی Final Fantasy 16 اعلام شد

یحیی رحیمی 8 فروردین 1403 بدون دیدگاه
357 بازدید

توسعه نسخه کامپیوتر بازی Final Fantasy 16 سال گذشته تائید شد. شرکت اسکوئر انیکس در طی ماه‌های گذشته مشغول پورت بازی برای کامپیوترهای شخصی بوده است. نائوکی یوشیدا، تولیدکننده بازی در مصاحبه تازه‌ای به جزئیات این نسخه اشاره کرد. هر چند سیستم موردنیاز بازی اعلام نشده است، اما می‌توانیم بفهمیم که نسخه PC چه قابلیت‌های ویژه‌ای دارد.

بازی فاینال فانتزی 16 با در نظر گرفتن قابلیت‌های کنسول پلی‌استیشن 5 طراحی شد. حافظه SSD سریع این کنسول، تأثیر زیادی روی طراحی بازی گذشت و آزادی عمل بیشتری در اختیار آنها قرار داد. یوشیدا در مصاحبه با وب‌سایت MMORPG.com گفت که اجرای بازی از طریق حافظه HDD دردناک خواهد بود و به هیچ عنوان پیشنهاد می‌کند که از حافظه‌های قدیمی استفاده شود. بازی‌های امروزی نه‌تنها به حافظه SSD بلکه به نوع M.2 Nvme نیاز دارند که تفاوت ویژه‌ای با نوع ساتا دارند.

یوشیدا هفته گذشته به بازی‌کنان هشدار دارد که سیستم مورد نیاز Final Fantasy 16 فراتر از حد انتظار آنها خواهد بود. اما تعدادی از کامپیوترهای گیمینگ پرچم‌دار توانسته‌اند که بازی را با سرعت بیشتر از 100 فریم هم در بعضی نقاط اجرا کنند. منظور وی از «تعدادی سخت‌افزار» مشخص نیست و ممکن است که وی در مورد سیستم گیمینگ با کارت گرافیکی مانند RTX 4090 صحبت کند. وی در ادامه گفت که عملکرد بازی به سخت‌افزار شما بستگی خواهد داشت و تجربه‌ای یکسان در تمامی کامپیوترها نخواهیم دید.

بازی Final Fantasy 16 کامپیوترنسخه کامپیوتر Final Fantasy 16

دمو نسخه کامپیوتر فاینال فانتزی 16 قرار است در طی ماه‌های آینده منتشر شود. هدف از انتشار این دمو، تست کلی سخت‌افزارهای مختلف است و اینکه بازی‌کنان در مورد خرید یا عدم خرید تصمیم بگیرند. از آنجایی که اسکوئر انیکس شخصا توسعه نسخه کامپیوتر را بر عهده گرفته، مشخص نیست که عملکرد نهایی چطور خواهد بود. نسخه کامپیوتر بازی جدید Dragon’s Dogma 2 ضعف‌های ناامیدکننده‌ای داشت و اسکوئر انیکس بدون شک از بازی کپکام درس خواهد گرفت. هر چند نسخه کامپیوتر فاینال فانتزی 7 هنگام انتشار مشکلات فنی داشت و آپدیت‌های بعدی به کمک بازی آمد. خلاصه مصاحبه یوشیدا در مورد نسخه کامپیوتر Final Fantasy 16 را در ادامه بخوانید:

  • سیستم‌های گیمینگ پرچم‌دار قادر به ارائه بیش از 100 فریم در ثانیه هستند
  • گزینه‌های گرافیکی زیادی در بخش تنظیمات در نظر گرفته شده است
  • دمو بازی قبل از انتشار در دسترس قرار می‌گیرد
  • حافظه SSD سریع پیشنهاد می‌شود
  • نسخه کامپیوتر در آخرین مرحله بهینه‌سازی قرار دارد
  • احتمال انتشار بازی برای ایکس باکس وجود دارد

یوشیدا در بخش پایانی به احتمال انتشار بازی جدید برای پلتفرم‌های دیگر اشاره کرد. دو پلتفرم نینتندو سوییچ و ایکس باکس وجود دارند که البته احتمال انتشار بازی برای سوییچ ضعیف است. ممکن است منظور وی کنسول بعدی نینتندو هم باشد. منتظر دریافت اطلاعات بیشتر بمانید.

منبع: PCGAMESN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.