نسخه کامپیوتر Dragon’s Dogma 2
یحیی رحیمی

عملکرد نسخه کامپیوتر بازی Dragon’s Dogma 2 فاجعه است

یحیی رحیمی 2 فروردین 1403 1 دیدگاه
336 بازدید

بازی Dragon’s Dogma 2 برای کنسول‌های بازی نسل جدید و کامپیوتر منتشر شد. این بازی علی‌رغم تعریف و تمجید منتقدان، مشکلات فنی زیادی دارد. در واقع کنسول‌های نسل جدید موفق به اجرای بازی با 30 فریم ثابت نشده‌اند. اما نسخه کامپیوتر بازی عقیده اژدها 2 یک فاجعه اساسی است و بررسی‌ها نشان داد که کارت گرافیک RTX 4090 در کنار پردازنده Ryzen 7800X3D نیز موقع اجرای بازی به مشکل می‌خورد.

یکی از مشکلات بازی، محدود شدن فعالیت‌های پردازنده است و این باعث می‌شود تا سرعت فریم به زیر 35 حتی با استفاده از بهترین تجهیزات ممکن افت کند. تست حرفه‌ای رسانه پی‌سی گیمر نشان داده که کارت گرافیک RTX 4070 در وضوح 1080p قادر به اجرای بازی با میانگین فریم 40 است. این در حالی است که این کارت گرافیک مناسب اجرای بازی با وضوح 4K است و این آمار و ارقام فوق‌العاده ناامیدکننده هستند. به عبارت دیگر کارت گرافیک نسل جدید انویدیا قادر به ارائه 60 فریم در ثانیه در وضوح پایین هم نیست.

سخنگوی کپکام در گفتگو با IGN، وجود مشکلات فنی را تائید کرد. مشکل افت فریم ناشی از فشار زیاد روی پردازنده است و در واقع حضور شخصیت‌های مختلف بازی باعث می‌شود تا یک‌باره میزان وظایف پردازشی به اوج برسد و پردازنده تحت فشار شدید قرار بگیرد. آپدیت‌های جدید در حال توسعه هستند و در طی روزها و هفته‌های آتی منتشر می‌شوند. مشکلات فنی باعث شده تا گیمرها نسبت به خرید نسخه کامپیوتر Dragon’s Dogma 2 سرد شوند و بسیاری منتظر مانده‌اند تا مشکلات رفع شود. باید خاطر نشان کرد که بازی Dragon’s Dogma 1 خالی از اشکال نیست و دوازده سال پس از انتشار، هنوز هم باگ و ایراد وجود دارد.

نسخه کامپیوتر Dragon’s Dogma 2نسخه کامپیوتر Dragon’s Dogma 2

نکته قابل‌توجه آن است که همان کارت گرافیک RTX 4070 در وضوح 4K توانسته سرعت فریم میانگین 49 را ارائه کند. این نشان می‌دهد که مشکل مربوط به پردازنده است و کارت گرافیک در عملکرد بازی تاثیر منفی ندارد. در نتیجه این شروع خوبی برای عیب‌یابی است. البته باید گفت که باگ‌های زیادی هم در بازی وجود دارند که صدمه‌ای به تجربه شما نمی‌زنند، اما بدون شک با چند عدد از آنها در طی بازی روبه‌رو خواهید شد که ممکن است چندان به مذاق شما خوش نیاید.

رسانه IGN در ادامه به وضعیت نسخه کنسول‌های خانگی پرداخت. سرعت فریم نسخه PS5 نیز به طرز شدیدی افت می‌کند. کپکام سرعت فریم را روی 30 قفل کرده، اما همچنان شاهد افت فریم هستیم. این باعث شده تا تصمیم‌گیری در مورد خرید بازی چندان ساده نباشد و عملکرد فنی، مانعی بر سر راه گیمرها شود. این بازی از قفل دنوو (Denuvo) هم استفاده می‌کند که بدون شک روی عملکرد فنی تأثیر می‌گذارد. این خبر بدی برای افرادی است که منتظر انتشار کرک بازی بودند.

بنچمارک Dragon's Dogma 2 PCمنبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    حیف شد. خیلی برای این بازی هایپ بودم امیدوارم زودتر مشکلات رفع بشه.

    پاسخ دهید