فامیلی شیر استیم Family Share
یحیی رحیمی

آپدیت جدید استیم امکان اشتراک گذاری همزمان بازی با 6 نفر را فعال کرد

یحیی رحیمی 29 اسفند 1402 بدون دیدگاه
74 بازدید

شرکت ولو از تغییرات مهمی در قابلیت به اشتراک‌گذاری بازی با دوستان یا فامیلی شیر در استیم خبر داد. قابلیت Family Share استیم اجازه می‌دهد تا یکی از عناوین خریده‌شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و اجازه دهید که آنها هم بازی را تجربه کنند. ولو در به‌روزرسانی جدید، امکان به اشتراک گذاری تمامی بازی‌های موجود را با دوستان فراهم کرده و دیگر محدودیتی در مورد تعداد بازی‌ها وجود ندارد. می‌توانید با تشکیل یک خانواده از بازی‌های یکدیگر استفاده کنید.

ولو در آپدیت آزمایشی جدید، امکان ایجاد گروه‌های شش نفره را فراهم کرده است. می‌توان یک خانواده شش‌نفره تشکیل داد و سپس بازی‌ها را بین یکدیگر به اشتراک گذاشت. اعضای گروه می‌توانند از بازی‌های به اشتراک‌ گذاشته‌شده استفاده کنند. البته امکان تجربه بازی به‌صورت هم‌زمان توسط چند نفر از اعضای گروه وجود ندارد. در واقع یکی از اعضا می‌‌تواند تنها یک بازی را تجربه کند. تمامی اعضا می‌توانند به اچیومنت‌، سیستم ذخیره خودکار و ورکشاپ دسترسی داشته باشند.

ولو در ادامه امکان کنترل اعضا را بهتر کرده است و والدین می‌توانند نظارت مستقیم روی بازی‌های کودکان خود داشته باشند. اکانت مخصوص کودکان نیز محدودیت خرید دریافت کرده و در نتیجه کودک نمی‌تواند بی‌مهابا به خرید بازی و محتوا بپردازد. تغییرات Family Share استیم با استقبال کاربران مواجه شد. از این به بعد می‌توانید یک گروه کوچک با دوستان خود تشکیل دهید و از هزینه‌های غیرضروری بکاهید. برای نمونه اگر دوستی صاحب یکی از بازی‌های موردعلاقه شما مانند Hogwarts Legacy است، می‌توانید به راحتی آن را دانلود و تجربه کنید.

فامیلی شیر استیم Family Shareتغییرات فامیلی شیر استیم

قابلیت اشتراک گذاری بازی استیم مسئله‌ای تازه نیست. گیمرهایی که دیسک بازی را تهیه می‌کنند، سال‌هاست از این قابلیت استفاده می‌کنند. بازی‌کننده کافی است دیسک بازی را به دوست خود بدهد و او نیز بازی را تجربه کنند. این قابلیت به‌صورت دیجیتالی در استیم فعال شده و می‌توانید بازی‌های خود را به شکل بهتری به اشتراک بگذارید. قابلیت فامیلی استیم اما محدودیت‌هایی دریافت می‌کند که ممکن است شما را نسبت به استفاده از آن سرد کند.

شرکت ولو نوشته است که قابلیت Family Share برای اعضای یک خانواده واقعی و دوستان نزدیک به هم طراحی شده است. آنها به‌طور مداوم نحوه استفاده از این قابلیت را بررسی خواهند کرد و در صورتی که بفهمند که اعضا در واقع دوست همدیگر نیستند و هر کدام از یک منطقه از جهان در این گروه قرار دارند، مشکلاتی برای حساب کاربری آنها ایجاد خواهند کرد. در سوی دیگر اگر یکی از اعضا دست به تقلب در بازی بزند و حساب کاربری‌اش مسدود شود، حساب کاربری دیگر اعضای گروه هم مسدود خواهد شد.

کاربران استیم پس از اعلام خبر نوشتند که نمی‌توانند اعضای جدید را از کشورهای متفاوت به گروه اضافه کنند. به عبارت دیگر ریجن اکانت باید یکسان باشد و همچنین تمامی بازی‌ها نیز امکان اشتراک‌گذاری را ندارند و ناشر باید این قابلیت را فعالیت کند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.