بازی بتلفیلد Battlefield جدید
یحیی رحیمی

کارگردان سابق بتلفیلد: نمی‌توانم هیچ حرف مثبتی در مورد EA بزنم

یحیی رحیمی 28 اسفند 1402 بدون دیدگاه
210 بازدید

مارکوس لتو، کارگردان کمپین داستانی بازی Battlefield بعدی از شرکت الکترونیک آرتز جدا شد. استودیو تحت هدایت وی توسط EA تعطیل شده و تمامی کارمندان از کار بیکار شده‌اند. وی در صفحه توییتر شخصی‌اش به جدایی از EA واکنش نشان داد و نوشته است که هیچ حرف مثبتی در مورد این شرکت ندارد و از تعطیلی استودیو و اقدامات اخیر این ناشر بزرگ، آزرده‌خاطر است.

الکترونیک آرتز دو سال پیش استودیو Ridgeline Games را به‌منظور کار روی کمپین داستانی بازی بعدی بتلفیلد تأسیس کرد. مارکوس لتو از خالقان بازی هیلو به‌عنوان مدیر و کارگردان به استودیو پیوست و کار روی اثر جدید آغاز شد. الکترونیک آرتز هفته گذشته حدود 5 درصد از نیروی کاری‌اش را اخراج کرد و تصمیم به تعطیلی استودیو جدید گرفت. آنها همچنین برنامه‌ها برای ساخت شوتر اول شخص تازه‌ای بر اساس سریال مندرلورین را لغو کردند.

مارکوس لتو در واکنش به اتفاقات خیر نوشت: «اخیرا اینجا چیزی ننوشته‌ام، به خاطر اینکه هیچ حرف مثبتی برای گفتن در مورد EA، جدایی اخیر من و اینکه چطور افراد زیادی از جمله اعضای تیم من به دلیل اخراج‌های گسترده صنعت بازی رنج می‌برند ندارم.» وی در ماه فوریه نوشته بود که از دیدن اخراج اعضای تیمش و توسعه‌دهنده‌‌های با استعداد که برای مجموعه بازی بتلفیلد حائز اهمیت زیادی بودند، جا خورده است. به نظر می‌رسد که وی در تصمیم‌گیری مدیران EA نقشی نداشته و بعدها در مورد سرنوشت استودیو اطلاع یافته است.

بازی بتلفیلد Battlefield جدیدحواشی بازی بتلفیلد جدید

بازی Battlefield 2042 به دلیل نبود بخش داستانی و تمرکز روی حالت آنلاین، مورد انتقاد قرار گرفت. بخش آنلاین نیز ناقص بود و حدود یک سال طول کشید تا به پایداری برسد. شرکت EA تصمیم گرفت تا کمپین داستانی تازه‌ای برای بازی بعدی آماده کند و حتی یک استودیو تازه برای توسعه این محتوا تأسیس کرد. تام هندرسون از افشاگران معروف بازی‌های ویدیویی در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که توسعه بتلفیلد جدید به‌خوبی پیش می‌رود. به نظر می‌رسد که تعطیلی استودیو و حذف یک تیم توسعه‌دهنده، تأثیر زیادی روی بازی جدید نگذاشته است.

استودیو DICE در حال حاضر تولید کمپین داستانی را ادامه می‌دهد. یکی از کارگردان‌های بازی بتلفیلد که شاغل در استودیو دایس بود، هفته گذشته از EA جدا شد. بازی جدید تابه‌حال دو کارگردان از دست داده است و طرفداران، نگران وضعیت اثر هستند. شرکت EA واکنشی به اتفاقات اخیر نشان نداده است. نظر شما چیست؟ آیا بازی Battlefield جدید بدون مشکل ساخته می‌شود و منتشر خواهد شد؟ چه انتظاراتی از بازی بعدی بتلفیلد دارید؟

منبع: PCGAMESN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.