امولاتور Yuzu شبیه ساز نینتندو سوییچ
یحیی رحیمی

فعالیت امولاتور Yuzu به درخواست نینتندو متوقف شد

یحیی رحیمی 15 اسفند 1402 1 دیدگاه
164 بازدید

شرکت نینتندو هفته گذشته شکایت رسمی علیه سازندگان امولاتور Yuzu ثبت کرد. یوزو که معتبرترین شبیه ساز نینتندو سوییچ به‌حساب می‌آید، نقش پررنگی در فاش شدن بازی‌های جدید نینتندو و همچنین تجربه غیرقانونی آنها داشته است. توسعه‌دهنده این امولاتور به‌جای شروع روند قانونی، ترجیح داد تا با نینتندو مذاکره کند و عواقب فعالیت‌هایش را قبول کند. آنها مجبور به پرداخت 2.4 میلیون دلار غرامت شده‌اند و به فعالیت این شبیه‌ساز محبوب نیز پایان دادند.

دادگاه محلی رود آیلند آمریکا، جلوی فعالیت کامل امولاتور Yuzu را گرفت. سازنده این شبیه‌ساز باید تمامی وب‌سایت‌هایش را غیرفعال کند و همچنین حق استفاده و به‌کارگیری کد منبع نرم‌افزار را نخواهد داشت. Tropic Haze تمامی دامنه‌های مرتبط با یوز را در اختیار نینتندو قرار می‌دهد و توسعه این نرم‌افزار محبوب به‌طور رسمی پایان یافت. آنها همچنین باید 2.4 میلیون دلار غرامت به نینتندو بپردازند.

گفتنی است ساخت شبیه ساز جرم حساب نمی‌شود. البته نرم‌افزار باید با مهندسی معکوس کدهای بایوس سخت‌افزار توسعه یابد، اما سازنده Yuzu از کدهای منبع نینتندو استفاده کرده است و چاره‌ای جز قبول مجازات نخواهد داشت. آنها همچنین به افشاء اطلاعات بازی Zelda Tears of the Kingdom محکوم شدند. فایل رسمی بازی حدود دوازده روز قبل از انتشار رسمی لو رفت و بسیاری بازی را با استفاده از Yuzu تجربه کردند. نینتندو مدعی است که بازی جدید افسانه زلدا، یک میلیون بار قبل از انتشار رسمی دانلود شده بود.

امولاتور Yuzu شبیه ساز نینتندو سوییچپایان فعالیت امولاتور Yuzu

سازنده امولاتور Yuzu، آخرین پیام را در سرور دیسکورد منتشر کرد. آنها اعلام کردند که علاوه بر یوزو، شبیه‌ساز سیترا مخصوص بازی‌های 3DS نیز از دسترس خارج خواهد شد. سازنده اعتراف کرده که نرم‌افزار آنها باعث تجربه غیرقانونی بازی‌های نینتندو شده است و اینکه تصمیم به پایان فعالیت گرفته‌اند. آنها نوشته‌اند که دانلود غیرقانونی بازی هیچ‌گاه هدف آنها نبوده و پایرسی باید پایان یابد. آنها حتی اکانت‌های Patreon که از آن طریق به کسب درآمد می‌پرداختند را هم غیرفعال کرده‌اند و به شبیه‌سازی بازی‌های نینتندو سوییچ پایان دادند.

در حال حاضر تنها امولاتور Rujinx باقی مانده که هفته گذشته، آپدیت ویژه‌ای دریافت کرد. این شبیه‌ساز قابلیت تجربه بازی به‌صورت آنلاین را هم فراهم می‌کند و طبق شایعات، نینتندو در قدم بعدی از سازنده آن شکایت خواهد کرد. باید گفت که سازنده Yuzu در ایالات‌متحده آمریکا زندگی می‌کرده و یافتن او و شکایت علیه او کار ساده‌ای بود. اگرچه فعالیت‌های Yuzu به پایان رسیده، اما فایل اصلی آن همچنان در اینترنت موجود است و نمی‌توان جلوی پخش آن را گرفت.

پایان یافتن فعالیت امولاتور Yuzu، برد مهمی برای نینتندو به‌حساب می‌آید. آنها چند سال پیش هکر نینتندو سوییچ را در طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند و او مجبور به تحمل 2 سال حبس و پرداخت غرامت تا آخرین روز عمرش شد. نظر شما چیست؟ آیا از شبیه ساز نینتندو سوییچ استفاده می‌کنید؟

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    سجاد

    مهمان

    اخرش نینتندو مثل سونی مجبور می شه بازی زلدا رو برای کاربران pc هم منتشر کنه به نظر من این شبیه ساز بسیار خوب بود

    پاسخ دهید