شوتر اول شخص جنگ ستارگان Star Wars
یحیی رحیمی

ساخت شوتر اول شخص جنگ ستارگان توسط EA لغو شد

یحیی رحیمی 10 اسفند 1402 بدون دیدگاه
90 بازدید

استودیو ریسپاون سازنده بازی Apex Legends طبق گزارش‌ها مشغول توسعه شوتر اول شخص جنگ ستارگان بود. شرکت الکترونیک آرتز با اخراج 6 درصد از نیروی کاری‌اش، تصمیم به لغو این پروژه جدید گرفت. استودیو ریسپاون تنها روی مجموعه بازی Star Wars Jedi و ایپکس لجندز متمرکز خواهد شد.

ساخت شوتر اول شخص Star Wars بر اساس دنیای مندلورین در سال 2022 رسانه‌ای شد. این پروژه در کنار دیگر آثار اقتباسی جنگ ستارگان مانند Star Wars Jedi Survivor قرار می‌گرفت و کاتالوگ این مجموعه مشهور را گسترش می‌داد. شرکت EA با اخراج حدود 700 نفر از کارمندان به این نتیجه رسیده که پروژه جدید جنگ ستارگان را لغو کند. مدیر الکترونیک آرتز معتقد است که استودیو ریسپاون بهتر است روی مجموعه جدای و ایپکس لجندز متمرکز شود.

لورا میلی از مدیران ارشد EA با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی نوشت: «قدرت ویژه ریسپاون برای متصل کردن بازی‌کنان و خلق تجربه‌های گیمینگ مثال‌زدنی در دنیای سرگرمی رقیب ندارد. در طی چند ماه اخیر که به بررسی پورتفولیو ریسپاون مشغول بودیم، متوجه شدیم که بازی‌کنان بیشتر دنبال بازی جدای و برندهای تحت مالکیت این استودیو هستند. با این حساب تصمیم گرفتیم تا پروژه اول شخص جنگ ستارگان را که در اوایل تولید قرار داشت را کنار بگذاریم و تمرکز را روی پروژه‌های جدید و برندهای تحت مالکیت و پشتیبانی از بازی‌های فعلی بگذاریم.»

شوتر اول شخص جنگ ستارگان Star Warsلغو رسمی شوتر اول شخص جنگ ستارگان

مدیر الکترونیک آرتز در ادامه افزود: «کنار گذاشتن یک پروژه کار ساده‌ای نیست و این تصمیم، شور و شوق و مهارت اعضای تیم سازنده را بازتاب نمی‌دهد.» این مدیر معتقد است که ارائه بازی بعدی مجموعه‌هایی مانند Star Wars Jedi، تصمیم بهتر و کم‌خطرتری از ساخت یک شوتر اول شخص است که هنوز پایه و اساس آن تعریف نشده است. به عبارت دیگر، شرکت EA نمی‌خواهد در مورد پروژه جدید ریسک کند و سرمایه زیادی را وقف کند. ترجیح می‌دهد تا از مجموعه‌های فعلی و سرشناس استفاده کند و دنباله آنها را بسازد.

گزارش‌ها حاکی از ساخت بازی سوم مجموعه جنگ ستارگان: جدای است. هر چند استیگ آسموسن، کارگردان و خالق این مجموعه، سال گذشته از استودیو ریسپاون جدا شد. در نتیجه کارگردانی بازی بعدی باید به فرد دیگری سپرده شود. ریپساون همچنین پشتیبانی از بازی ایپکس لجندز را ادامه خواهد داد و حذف پروژه جدید، باعث کاهش فشار کاری خواهد شد. شرکت EA همچنین تصمیم به تعطیلی استودیو سازنده کمپین بتلفیلد گرفت. آنها ترجیح می‌دهند تا نیروی کاری را کاهش دهند و روی پروژه‌هایی کار کنند که موفقیت آنها تضمین‌شده است. نظر شما چیست؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.