نام جدید بازی FIFA رسماً به EA Sports FC تغییر پیدا کرد
یحیی رحیمی

نام جدید بازی FIFA رسماً به EA Sports FC تغییر پیدا کرد

یحیی رحیمی 21 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
181 بازدید

شرکت الکترونیک آرتز رسماً پایان همکاری با فدراسیون جهانی فوتبال موسوم به فیفا را تائید کرد. نسخه بعدی مجموعه بازی FIFA از سال آینده میلادی با اسم تازه‌ای به کار خود ادامه خواهد داد. شرکت EA تغییر اسم بازی فیفا را عصر تازه‌ای برای این مجموعه خوانده و نوشته است که این بازی از ژوئیه سال 2023 وارد عصر تازه‌ای خواهد شد و تغییرات بزرگی تحت اسم EA Sports FC اعمال خواهد شد.

اسم جدید بازی FIFA

به گزارش پارسی گیم، همکاری سی ساله میان شرکت EA و فدراسیون جهانی فیفا در سال آینده میلادی به پایان می‌رسد و این مجموعه بازی ویدیویی، حق امتیاز استفاده از تیم‌های واقعی و رقابت‌های اصلی جهانی را از دست خواهد داد. الکترونیک آرتز نسبت به جدایی از فدراسیون فوتبال اظهار خوش‌بینی کرده و اندرو ویلسون، مدیرعامل، معتقد است که باشگاه‌های فوتبال بیشتری با EA Sports همکاری خواهند کرد و این شرکت دیگر تحت محدودیت‌ها عمل نخواهد کرد. وی در این مورد گفت:

هنگامی که به آینده فوتبال فکر می‌کنیم، خواهید دید که ما این تصمیم را به منظور ارائه تجربه‌ای که بازی‌کنان از ما می‌خواهند گرفتیم. آن‌ها به ما گفتند که ما که شیوه‌های بیشتری برای بازی کردن نیاز دارند و از ما می‌خواهند که همکاران تجاری بیشتری در بازی داشته باشیم. آن‌ها به ما می‌گویند که باید از هسته اصلی پا فراتر بگذاریم و واقعاً تجربه‌ی فوتبالی دیجیتال را بسازیم و باید این کار را خیلی سریع انجام دهیم.

مدیرعامل EA در ادامه افزود که آن‌ها به تجارب محلی اهمیت می‌دهند و برای نمونه یک گیمر بریتانیایی به لیگ جزیره اهمیت بیشتری می‌دهند و آن‌ها نیز روی همین نکته تمرکز خواهند کرد تا تجربه‌ای خاص و متفاوت برای هرکدام از طرفداران فوتبال ارائه شود. حذف لایسنس تیم‌ها و رقابت‌های ملی به معنی تغییراتی مهم در فرمول فعلی بازی FIFA است و باید دید که EA Sports FC از سال آینده با چه فرمولی منتشر خواهد شد.

پایان همکاری EA با فیفا

دیوید جکسون، معاون کل EA Sports در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته است که حق امتیاز استفاده از اسم فیفا، محدودیت‌هایی برای آن‌ها ایجاد کرده و حذف آن باعث می‌شود تا این شرکت بتواند گیم‌پلی پویا با تعامل بیشتری ارائه دهد. در حالی که دلایل مختلفی توسط مدیران الکترونیک آرتز مطرح می‌شود؛ دلیل اصلی عدم قرارداد، هزینه بسیار زیاد بوده است. فدراسیون فیفا بیش از یک میلیارد دلار برای تمدید قرارداد درخواست کرد و این مبلغ طی مذاکرات کاهش پیدا نکرد.

بازی FIFA 23 آخرین نسخه از این مجموعه خواهد بود که با اسم فیفا شناخته می‌شود و پس از آن برند EA Sports FC شروع به کار می‌کند. EA قول داده است که آخرین فیفا، بیشترین محتوای مربوط به جام جهانی و رقابت‌های ملی را ارائه دهد و بیشترین استفاده از لایسنس فیفا در این بازی خواهد شد. مدیرعامل EA مدتی پیش اسم FIFA را تنها چهار حرف روی یک جعبه خوانده بود و معتقد بود که تغییر اسم به آن‌ها ضربه‌ای نمی‌زند.

منبع:‌ IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.