بهترین بازی های سبک بقا دریایی
آیدا امشاسفند

بهترین بازی های سبک بقا با سوژه دریا و اقیانوس

آیدا امشاسفند 17 اسفند 1402 بدون دیدگاه
1,094 بازدید

در دنیای بازی‌های ویدیویی امروز، ژانرهای زیادی خودی نشان داده و همه می‌دانیم که در زمینه بازی‌های ویدیویی کمبودی در انتخاب برای گذران وقت و یا لذت نداریم. مهم نیست چه سلیقه و چه روحیه‌ایی داشته باشید، در هر حال می‌توانید با کمی گشتن ژانر مورد علاقه خود را پیدا کنید. در این بین، ژانر بقا یکی از پرطرفدارترین ژانرهای بازی بوده که در سال 1981 به روی کار آمد و جای خود را به خوبی در میان بازیکنان باز کرده است؛ ژانر بقا (Survival) سبکی است که در آن بازیکن هدایت یک شخصیت را در داستانی معمولا آخرالزمانی در دست گرفته و باید شخصیت خود را از صفر و با حل معماها و جستجوی اطراف خود زنده نگه‌ دارد. این سبک همانطور که گفته شد در سال 1981 میلادی استارت خورد و از سال 1996 تا سال 2005 در اوج خود قرار داشت، به طوری که این بازه را دوران طلایی بازی های سبک بقا می‌نامند. در این بازی‌ها معمولا شخصیت بدون هیچ منبعی در شرایطی بسیار سخت بیدار شده و بازیکن باید با استفاده از محیط اطراف و توانایی‌های کاراکتر، او را زنده نگه دارد. در این مطلب نگاهی به بهترین بازی های سبک بقا دریایی خواهیم انداخت.

معرفی گلچینی از بهترین بازی های سبک بقا دریایی

در چند دهه اخیر، سبک بقا خود را در دنیاهای زیادی نشان داده است؛ از مریخ و بقیه سیارات گرفته تا بیابان‌ها. تقریبا می‌توان گفت بازی های Survival در هر محیطی ساخته شده‌اند اما با اینکه محیط دریایی به دلیل خشونت خود، محیطی بسیار مطلوب برای ساخت بازی‌های این ژانر محسوب می‌شود باز هم توسعه‌دهندگان زیادی را به خود جذب نمی‌کند. دریاها و اقیانوس‌ها منابع محدودی دارند و آب شرب در دسترس نیست و با اینکه اقیانوس‌ها گزینه‌ای بسیار مناسب برای ژانر بقا هستند، بازی‌های کمی وجود دارند که در کنار خوش ساخت بودن، در این محیط‌ اتفاق بیفتند. متاسفانه با اینکه شرایط دریاها و اقیانوس‌ها پتانسیل بسیار بالایی برای بازی‌های سبک بقا دارند، کمی این دنیا نادیده گرفته شده اما در کنار تمامی مسائلی که ذکر شد چندین توسعه‌دهنده ریسک را به جان خریده و عناوینی را در این محیط خشن به گیمرها هدیه داده‌اند. در این مقاله ما به معرفی بهترین بازی های سبک بقا دریایی که توانستند خودی در دنیای بازی‌ها نشان دهند می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

10) Feed And Grow: Fish

بازی Feed And Grow Fish در لیست بهترین بازی های سبک بقا دریایی

زیر آب به عنوان یک ماهی زنده بمانید

اقیانوس‌ها از زمان ابتدای بشریت یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی این جهان بوده‌اند، اما چه می‌شود اگر از دید موجودات این دنیا به اقیانوس‌ها نگاه کنیم؟ شرکت بازی‌سازی Old B1ood این بازی را با دو حالت تک نفره و چند نفره در سال 2016 روانه بازار کرد و دقیقا به توصیف این دیدگاه می‌پردازد. شما در این بازی به عنوان یک ماهی Bibos شروع به کار کرده و باید ماهی‌های دیگر را خورده تا بزرگ‌تر شوید و همچنین از خورده شدن خودداری کنید. بازی بسیار ساده و لذت‌بخش بوده و هر بازیکنی در هر سطحی می‌تواند Feed And Grow: Fish را استارت بزند اما باید بدانید که بزرگ شدن ماهی شما زمان زیادی می‌برد و برای موفق بودن به استراتژی نیاز دارید. این بازی فقط برای پلتفرم ویندوز منتشر شده و چون نسبت به دیگر بازی های سبک بقا، شرایطی متفاوت دارد می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

9)‌ Surviving The Abyss

بازی Surviving The Abyss از بهترین بازی های سبک بقا

مدیریت یک مرکز علمی در اعماق اقیانوس

بازی Surviving The Abyss ژانر مدیریت را با بقا ترکیب می‌کند و در عنوان ذکر شده شما مدیریت یک مرکز علمی را در اعماق دریا بر عهده دارید. جنگ سردی در سال 1976 بین همه در جریان است و شما وظیفه دارید در کنار زنده نگه داشتن خود و خدمه مرکز، به هدف شبیه سازی کامل انسان برسید. تاریکی اقیانوس محیط مهربانی نیست و در کنار مدیریت اکسیژن و منابع خوراکی، باید به توسعه و پیشرفت مرکز علمی خود پرداخته و فراموش نکنید که چراغ‌ها همیشه باید روشن باشند چون شما در اعماق دریا تنها نیستید. این بازی توسط استودیو بازی سازی Rocket Flair Studios و برای پلتفرم ویندوز ساخته و در سال 2023 منتشر شد؛ اما دوام آوردن در این بازی برای گیمرهای کهنه‌کار هم یک چالش سخت محسوب می‌شود چون در عین حال باید نکات زیادی را برای توسعه و زنده ماندن خدمه در نظر داشته باشید. با این حال اگر به دنبال عنوانی چالش‌برانگیز در بازی های سبک بقا می‌گردید، Surviving The Abyss می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

8) Under A New Sun

بازی Under A New Sun در میان بازی های سبک بقا با سوژه زیر آب و دریایی

دریانوردی در سیارات دیگر

در بازی Under a New Sun شما در جستجوی یک سیاره دیگر برای زندگی در آن، دچار سانحه شده و کشتی فضایی شما سقوط می‌کند. در عین خوش شانسی، شما در سیاره‌ایی فرود می‌آیید که شباهت بسیار زیادی به زمین داشته و در این ماجراجویی، بازیکن باید شخصیت را زنده نگه دارد. عنوان ذکر شده ژانر ساخت و ساز را به خوبی با سبک بقا تبدیل کرده که این مورد از لیست را به یکی از بهترین بازی های سبک بقا تبدیل می‌کند. در بازی Under A New Sun می‌توانید هرکاری انجام دهید، از جمله دریانوردی در اقیانوس‌ها و دریاهای بزرگ این سیاره تا بتوانید منابع زندگی خود را پیدا کرده و بفهمید چه اتفاقی برای سفینه و بقیه خدمه افتاده است. این عنوان یک شاهکار منحصر به فرد در دنیای جهان‌باز و بقا بوده که در یک دریای بین کهکشانی اتفاق افتاده و پیشنهاد می‌کنیم آن‌را از دست ندهید.

7) Stranded Deep

بازی Stranded Deep در فهرست بازی های سبک بقا با سوژه اقیانوس و دریا

کاوش در جزیره‌ای از اقیانوس آرام

بازی Stranded Deep یکی از جالب‌ترین موارد این لیست بوده و باز هم، داستان با یک هواپیمای سقوط کرده شروع می‌شود. بازیکن به عنوان تنها بازمانده این سفر در آب‌های اقیانوس آرام به هوش آمده و اولین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن خشکی است. پیدا کردن راه خود در یک جزیره می‌تواند کار سختی باشد با این حال، بعد از پیدا کردن روند بازی می‌توانید از این عنوان لذت زیادی ببرید. بازی Stranded Deep که یکی از بهترین بازی های Survival بوده توسط شرکت بازی‌‌سازی Beam Team Games در سال 2019 ساخته و برای کامپیوتر عرضه شد. شما در این بازی با چالش‌های زیادی رو در رو شده که خیلی‌ها را از ادامه منصرف می‌کند اما جذابیت داستان به شرایطی بوده که در آن قرار دارید و به زیبایی می‌توانید اقیانوس آرام را کاوش کنید تا زنده بمانید.

6) Harmonic Depths

بازی Harmonic Depths از بهترین بازی های سبک بقا و دریایی

تجربه‌ای آرامش‌بخش از ژانر بقا در آب‌های آزاد

بازی Harmonic Depths یکی از بازی‌های آرام‌تر این لیست بوده اما به هر حال در دسته ژانر بقا قرار می‌گیرد. شما در این عنوان نقش یک کوسه را به عهده دارید که با تغذیه از ماهی‌های اطراف خود باید سلامتی خود را حفظ کرده و زنده بمانید. با اینکه به صورت مداوم سلامتی شما در خطر است، تجربه این بازی آرامش خاصی را به شما هدیه داده که با آن می‌توانید اعماق آب‌های آزاد را با لذت فراوان کاوش کنید. این بازی توسط استودیو Override در سال 2023 ساخته و به بازار عرضه شد و توانست علاقه‌مندان بازی های Survival را به خود جذب کند. شما در بازی Harmonic Depths این شانس را دارید که آرامی محیط اقیانوس را تجربه کنید و با این‌که دائما باید سلامتی کوسه خود را چک کنید، شرایط برای جبران و پیش بردن بازی اصلا دشوار نیست.

5) Captain Bones: A Pirate’s Journey

بازی Captain Bones A Pirate’s Journey در فهرست بهترین بازی های سبک بقا و دریایی

بقا در نقش یک دزد دریایی

عنوان Captain Bones یک بازی اکشن بوده که در آن به عنوان یک دزد دریایی باید خدمه خود را جمع کرده و به غارت بپردازید. این بازی توسط استودیو World Of Poly توسعه یافته و در سال 2022 به بازار عرضه شد. بازیکنان باید در شخصیت کاپیتان بونز به نیازهای خدمه پرداخته و کشتی خود را بهتر کنند همچنین در کنار این مسائل مراقب جان خود نیز باشند. کاپیتان بونز یک شخصیت شناخته شده در دنیای این بازی بوده و هر سربازی در هر جزیره‌ای قصد جان او را دارد. تمام نکات گفته شده ما را به این نتیجه می‌رساند که بازی Captain Bones: A Pirate’s Journey در دنیای بازی های Survival حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که این مورد را به یکی از بهترین بازی های سبک بقا تبدیل می‌کند.

4) Sunkenland

بازی Sunkenland در لیست بازی های Survival و دریایی

ساخت پناهگاهی برای زنده ماندن در دنیایی زیر آب

تقریبا می‌توان گفت اکثریت بازی های سبک بقا گیم‌پلی یکسانی دارند، اما بازی Sunkenland سناریوی متفاوتی را در خود گنجانده است. دنیای این بازی توسط سیل‌ به زیر آب رفته و خشکی‌های بسیار کمی بر روی کره زمین مانده که قابل سکونت باشند. مردم در حال جنگ برای در دست گرفتن این خشکی‌ها بوده و شما بدون هیچ پس‌زمینه‌ای در یکی از این خشکی‌ها به هوش می‌آیید. طبق معمول باید وسایل ابتدایی که نیاز دارید بسازید و سعی کنید از دست انسان‌های روی خشکی زنده بمانید. Sunkenland توسط استودیو Vector3 ساخته و در سال 2023 منتشر شد و توانست جلوه‌های بصری زیبایی را به دنیای بازی های Survival هدیه کند پس اگر به دنبال بازی اکشنی هستید که شما را به خوبی سرگرم کند، حتما این گزینه از لیست بهترین بازی های سبک بقا دریایی را از دست ندهید.

3) Salt 2: Shores Of Gold

بازی Salt 2 Shores Of Gold از بهترین بازی های سبک بقا دریایی

دریانوردی دزدان دریایی

بازی Salt 2 Shores of Gold بازهم شما را در شخصیت یک دزد دریایی زنده کرده و تمرکز اصلی بازی روی اکتشاف و بقا در دنیایی خواهد بود که ساخت آن رویه‌ای بی‌نهایت دارد. شما در این بازی به هر طرفی بروید جزیره‌ای را برای اکتشاف پیدا می‌کنید که پر از غارها، اردوگاه‌های دزدان دریایی و مکان‌های سحرآمیز است. برخلاف بقیه بازی های سبک بقا در داستان‌های دزدان دریایی، بازی Salt 2 Shores of Gold بر روی نبردهای دریایی تکیه نکرده و بیشتر بر روی قسمت بقای خود استوار است، همچنین شما به صورت تک‌نفری به اکتشاف پرداخته و نیازی نیست نگران حمله بقیه بازیکنان به خود باشید. عنوان Salt 2: Shores Of Gold به شما این شانس را می‌دهد که زندگی یک دزد دریایی را با آرامش بیشتری در اقیانوس‌های پهناور جهان تجربه کنید.

2) Raft

بازی Raft در لیست بازی های سبک بقا دریایی

تجربه ساخت کلک به تنهایی یا با دوستان

عنوان Raft یکی از بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین بازی‌ های سبک بقا بوده و این شهرت دلیل خوبی هم دارد. شما در این بازی در اقیانوس گیر کرده و باید یک قایق بسازید و به ساخت قایق خود ادامه دهید زیرا قسمت‌هایی از قایق توسط کوسه‌ها از بین می‌رود. گزینه‌های زیادی در سیستم ساخت و ساز بازی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد علنا یک جامعه را بر روی قایق خود بنا کنید حتی اگر قایق شما به صورت مداوم در حال صدمه خوردن توسط کوسه‌ها باشد. عنوان ذکر شده قسمت آنلاین و چند نفره هم دارد که به شما و دوستانتان اجازه می‌دهد در ساخت این قایق و ادامه بقا به یکدیگر کمک کنید که بازی Raft را به یکی از بهترین بازی های Survival تبدیل می‌کند.

1) Subnautica

بازی Subnautica از بهترین بازی های سبک بقا دریایی

اعماق دریای یک دنیای دیگر

بازی Subnautica یکی از ساخته‌های استودیو Unknown Worlds Entertainmen بوده که در سال 2018 منتشر شد و نظرات زیادی را به خود جلب کرد. سفینه شخصیت اصلی بازی در یک سیاره ناشناخته سقوط کرده و تنها راه ادامه دادن رو به اعماق اقیانوس است که این عنوان را به یکی بهترین بازی های سبک بقا دریایی تبدیل می‌کند. دنیای این بازی زیبا و ناشناخته است و بازیکن باید برای یافتن منابع و کشف اسرار سیاره‌ای که در آن قرار دارند، در کنار کنترل منابع مورد نیاز شخصیت اصلی به کاوش این دنیا بپردازند. این بازی در پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و پلی استیشن 4 قابل تجربه بوده و پیشنهاد می‌کنیم بهترین بازی سبک بقا دریایی را از دست ندهید.

حرف آخر

بازی های سبک بقا به شدت پرطرفدار بوده و به همین دلیل سالانه انتشار بازی‌های زیادی را در این ژانر می‌بینیم با این حال کاوش و زنده ماندن در دریا، ترکیبی کمیاب است. ما در این مطلب سعی کردیم به معرفی بهترین بازی های سبک بقا دریایی بپردازیم که ارزش تجربه کردن را دارند و از مناظر مختلف حرفی برای گفتن داشتند. به نظر شما جای کدام بازی در این لیست خالی است؟ نظرات خود را در مورد موارد این لیست با ما در اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های سبک بقا دریایی کدامند؟

از بهترین بازی های سبک بقا دریایی می‌توان Salt 2: Shores Of Gold و Raft را نام برد.

۱
سبک بقا در دنیای بازی‌های ویدیویی چیست؟

در این بازی‌ها معمولا شخصیت بدون هیچ منبعی در شرایطی بسیار سخت بیدار شده و بازیکن باید با استفاده از محیط اطراف و توانایی‌های کاراکتر، او را زنده نگه دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.